نگاه

اعلام آمادگی مقاومت برای آزادسازی فلسطین

حمیدرضا ترقی - دو سوم نمایندگان مجمع عمومی سازمان ملل در اجلاس عدم تعهد تهران به اتفاق اعلام کردند، اشغال سرزمین فلسطین و جنایات مستمر رژیم صهیونیستی بر اراضی اشغالی همواره علت اصلی وضعیت بحرانی در خاورمیانه بوده است و هر راه حلی برای این بحران مستلزم پایان بخشیدن به اشغال، اعاده حق لاینفک مردم فلسطین در خصوص حق تعیین سرنوشت آنها و ایجاد کشوری پایدار و مستقل در فلسطین با پایتختی قدس شریف است.
راهبرد مقام معظم رهبری برای حل بحران فلسطین در خاورمیانه که مبتنی بر دقیق‌ترین و به روزترین تئوری های سیاسی مورد قبول کارشناسان سیاسی، نظامی و اجتماعی دنیاست، توجه اعضای جنبش را به خود جلب کرد و نشان داد که ایران از توانایی لازم برای حل و فصل منصفانه و عادلانه مسائل منطقه و جهان به ویژه فلسطین برخوردار است.
جنبش عدم تعهد در این اولین اقدام عملی در این راستا کمیته فلسطین را تشکیل تا اهداف و راهبردهای اجلاس در مورد فلسطین را دنبال و جنبش را عملاً وارد این نوع مناسبات نماید.
اینک دبیر کل مقاومت اسلامی حزب‌الله، سید حسن نصرالله در مقابله با تهدیدات احتمالی دولت جعلی اسرائیل اعلام کرده حزب الله قادر است با تعداد اندکی از موشکهای خود زیر ساخت‌های حیاتی تل‌آویو را نابود کند، و حتی وارد سرزمین‌های اشغالی الجلیل شود. وی تأکید کرد در صورتی که اسرائیل حمله‌ای را علیه ایران ساماندهی کند، یقیناً جواب ایران به مرزهای فلسطین اشغالی محدود نخواهد بود و پایگاه‌های آمریکا در منطقه را نیز شامل می‌شود.
دیروز خبری منتشر شد که آمریکا به اسرائیل اعلام کرده در صورت حمله به ایران نباید روی کمک واشنگتن حساب کند و از نتانیاهو روز گذشته در روزنامه رسمی اسرائیل نقل شده که تهدید نظامی‌اش علیه ایران را به تحریم اقتصادی و گزینه دیپلماتیک تقلیل داده و در واقع در برابر ایران عقب‌نشینی کرده است.
بنابر این اسرائیل باید بداند که توان نظامی و دفاعی و تهاجمی امروز حزب‌ الله لبنان و ایران مقتدر اسلامی شوخی‌بردار نیست و سران اسرائیل هیچ راهی جز تن دادن به راهبرد رهبری انقلاب اسلامی در رابطه با آینده فلسطین اشغالی ندارند.

https://shoma-weekly.ir/6nEU3G