نگاه

اعتماد به وعده الهی و بی اعتمادی به قدرتهای مستکبر

رهبر معظم انقلاب اسلامی یکی از راههای جلوگیری از تحریف امام خمینی(ره) را در سخنرانی 14 خرداد 94 خود توجه به اصل اتکال امام به کمک الهی و اعتماد به صدق وعده الهی و نقطه مقابل بی اعتمادی به قدرتهای مستکبر و زورگوی جهانی دانستند.
حمیدرضا ترقی- هر انسان محققی که به فرآیند پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم آن تا کنون بنگرد و حوادث و وقایع و بحرانها و توطئه‌های پیش آمده در مسیر انقلاب را مورد بررسی و دقت قرار دهد کاملاً می‌تواند به این باور برسد که وعده الهی نسبت به انقلاب اسلامی ملت ایران مورد حمایت و عنایت ویژه خداوندی است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی یکی از راههای جلوگیری از تحریف امام خمینی(ره) را در سخنرانی 14 خرداد 94 خود توجه به اصل اتکال امام به کمک الهی و اعتماد به صدق وعده الهی و نقطه مقابل بی اعتمادی به قدرتهای مستکبر و زورگوی جهانی دانستند. (اِن تنصروالله یَنصُرکُم)

حضرت امام(ره) در بیانات خود پیروزی انقلاب اسلامی را معجزه قرن دانستند.

- تشکیل سپاه و بسیج را نیز یک معجزه دانسته‌اند.

- تشکیل جهاد سازندگی را نیز از معجزات انقلاب دانستند.

- مکرر پیروزی‌های رزمندگان عزیز در جبهه جنگ از جمله آزادی خرمشهر را معجزه و نشانه نصرت الهی دانستند. چه کسی است که پیشرفتهای علمی و فناوری کشور علی رغم تحریم‌های شدید اعمال شده علیه کشور را نوعی معجزه تلقی نکند.

آیا شکست ارتش آمریکا درطبس با شن‌های روان جز عنایت الهی است.

آیا شکست توطئه کودتاهای مختلف دشمن علیه نظام جز تحقق وعده الهی است.

آیا دست خداوندی را در پیروزی انقلاب اسلامی نمی‌توان مشاهده کرد.

آیا دست یاری خداوند که در عملیات‌های مختلف یاور رزمندگان کشور بود و آنها را به پیروزی رساند قابل انکار است.

آثار اعتماد به وعده و نصرت الهی

کسی که به وعده و نصرت الهی اعتماد دارد و توکل به خدا دارد:

1- «ومن یتوکل علی الله فهو حسبه» سوره طلاق آیه3 ، کسی که توکل و اعتماد به خداوند دارند او رابس است نیاز به کس دیگر ندارد.

2- به امدادهای غیبی الهی ایمان داشته و آن را در محاسبات خود لحاظ می‌کند.

3- در برابر حوادث دچار رودربایستی نمی‌شود

4- در پاسخگویی به دشمن قاطع و روشن موضع‌ می‌گیرد و با صراحت و انقلابی سخن می‌گوید

5- با شهامت و شجاع است و جزاز خدا نمی‌ترسد و مرعوب دشمن نمی‌شود

6- از تهدید و ارعاب دشمن نمی‌ترسد و واهمه ندارد.

7- چشم به کمک غیر خدا ندوخته و برای آنها ارزش قایل نیست

8- استقامت انسان را بالا می‌برد وا مید او را به آینده افزایش می‌دهد.

9- یأس و ناامیدی به او دست نمی‌دهد.

بی اعتمادی به قدرتهای مستکبر جهانی

مقام معظم رهبری دل خوش‌کنک‌های دشمنان و مستکبران و به قدرتهای جهانی اعتماد نکردن، را از ویژگی‌های حضرت امام خمینی(ره) دانستند و تأکید فرمودندکه به امام به مستکبرین هیچ اعتماد و اعتقادی نداشت و لذا به وعده‌های آنها اعتنایی نمی‌کرد. بنابر این امروز هم ما در قضایای گوناگون جاری خودمان مثل هسته‌ای و مذاکرات همین واقعیت را لمس می‌کنیم که به وعده‌های مستکبرین نمی‌شود اعتماد کرد به حرفهایی که در جلسه خصوصی می‌زنند نمی‌شود اعتماد کرد، امام هیچ گونه اعتمادی به مستکبرین و قلدران و تبعه دنباله‌روان آنها نداشت چرا نمی‌توان به دشمن اعتماد کرد؟

- نگاهی بر عملکرد سیاست خارجی آمریکانشان می‌دهد که آمریکایی‌ها هیچ گاه به وعده‌های خود عمل نکرده‌اند. عاقبت کشور لیبی و توافقش با آمریکا برای تسلیم همه جانبه برنامه هسته‌ای‌اش را بنگرید. که چگونه آمریکا تمام توان و امکانات هسته‌ای قذافی راطبق توافق با او نابود کرد و بعد به هیچ کدام از تعهدات خود عمل نکرد و در آخر کار قذافی را به چه صورتی نابود کرد.

- در کره شمالی نیز در مقابل قول غربی‌ها به ساختن راکتور آب سنگین و تولید برق برای کره قرار شد فعالیتهای هسته‌ای خود را کنار بگذارند. ولی آمریکا به وعده‌اش عمل نکرد و تحریم‌های جدیدی توسط آمریکا بر علیه کره شمالی به اجرا گذاشته شد و علی رغم اینکه کره 80درصد فعالیتهای خود را تعلیق کرد اما خبری از کمکهای اقتصادی و فنی وعده داده شده توسط آمریکا نشد، تا اینکه سرانجام در سال 2006 کره شمالی از مذاکرات 6 جانبه خارج شد.

- در عراق نیز که صدام از سال 1998 با آمریکا همراه شد و اجازه بازدید از 8 سایت نظامی متعلق به ریاست جمهوری را صادر کرد ولی پاسخ آمریکا حمله به آن کشور و جنگ دوم خلیج فارس بود.

- در مصر تلاش مرسی برای نزدیکی به آمریکا را مشاهده کردید که تلاش کرد با نزدیک شدن با آمریکا مانع کاسته شدن کمکهای اقتصادی آمریکا به ارتش و اقتصاد آن کشور شود ولی نتیجه این اعتماد سرنگونی مرسی و زندان و اعدام سران اخوان المسلمین شد.

- در ایران در قرارداد الجزایر برای آزادی گروگانهای لانه جاسوسی آمریکا توافق شد که آمریکا پولهای بلوکه شده ایران در آمریکا را پس بدهد و در امور داخلی ایران دخالت نکند. تا گروگانها آزاد شوند. ولی نه پولها را دادند و نه دست از دخالت در امور داخلی ایران برداشتند.

- در توافقات هسته‌ای اخیر هم که همه شاهد دبه در آوردن آمریکا نسبت به متن توافق هستند بنابر این به کشوری که به هیچ کدام از تعهدات خود درتوافقنامه‌های رسمی و بین‌المللی عمل نمی‌کند و اصول قوانین بین‌المللی را بطور مرتب نقض می کند و به حقوق بین‌الملل کشورها احترام نگذاشته مثل حمله به هواپیمای مسافربری ایران آن را نقض می‌کند، پیمان منع گسترش سلاح هسته‌ای را نقض کرده و حقوق بشر را در بسیاری از کشورها پایمال می‌کند و اخیراً توافقنامه کشور میزبان سازمان ملل را با عدم صدور ویزا برای ابوطالبی نماینده ایران در سازمان ملل را نیز نقض کرده است.

چگونه می‌توان به چنین کشوری و دشمنی اعتماد کرد.

اخیراً روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی ویژه در مورد مذاکرات هسته‌ای با ایران نوشت، حق با مقام رهبری ایران است و ایشان باید به آمریکا بی اعتماد باشند، شک آیت الله خامنه‌ای «رهبر عالی ایران» بی اساس نیست. اوبا قدرت لغو تحریم‌ها را ندارد.

تحریف این ویژگی امام خمینی(ره) که فقط به خدا و ظرفیت‌های ملی کشور متکی بود و توکل داشت از خطراتی است که انقلاب را تهدید می‌کندو نباید گذاشت این تحریف صورت گیرد و تکیه به بیگانه به ارزش تبدیل شود.
https://shoma-weekly.ir/tp7HwI