نگاه

اصرار اصلاحات به تکرار خسارت برجام

یکی از پیشنهاد‌های تأمل برانگیز از سوی جریان رسانه‌ای منتسب به اصلاحات این بود که باید برای اعتمادسازی، برد موشک‌هایمان را کاهش دهیم!

حمیدرضا ترقی - رهبر معظم انقلاب در مراسم بیست و نهمین سالگرد رحلت امام خمینی (رحمه‌الله) به «فشار روانی» به عنوان یکی از محور‌های نقشه دشمن اشاره کرده و فرمودند: «دشمن در این بخش از طراحی خود درصدد است نقاط قوت نظام اسلامی و عناصر اقتدار ملی را به نقاط ضعف و چالش برانگیز تبدیل کند تا ملت ایران نسبت به این نقاط قوت بدبین و دلسرد شوند».

ایشان به عنوان نمونه، «پیشرفت‌های هسته‌ای» را یکی از نقاط قوت و افتخار فناوری و دانش کشور دانستند و گفتند: «توانایی دانشمندان و متخصصان جوان کشور در تولید اورانیوم غنی‌شدهٔ بیست‌درصد، در شرایطی که طرف مقابل انواع شروط و مشکلات را برای تأمین اورانیوم بیست‌درصد جهت مصارف پزشکی مطرح کرده بود، نماد قدرت علمی و فناوری و یک نقطه قوت بزرگ ملی است که برای کشور مایه آبرو شد».

علیرغم تجربه پرهزینه برجام، متاسفانه یک جریان رسانه‌ای همصدا با دشمن بر طبل مذاکرات موشکی کوبیده و ادعا‌های مضحک دشمن را تکرار کردند.

این جریان مدعی است که باید برای رسیدن به گشایش اقتصادی، بهانه موشکی را از دست دشمن گرفت. این در حالی است که در سال ۹۲، دقیقاً همین ادعای مضحک درباره توان هسته‌ای مطرح شد.

یکی از پیشنهاد‌های تأمل برانگیز از سوی جریان رسانه‌ای منتسب به اصلاحات این بود که باید برای اعتمادسازی، برد موشک‌هایمان را کاهش دهیم!

نکته قابل تأمل اینجاست که پیشنهاد تأمل برانگیز و مغایر با منافع ملی «کاهش برد موشک‌ها» صدای برخی رسانه‌های اصلاح طلب را نیز درآورد. در همین رابطه روزنامه اصلاح طلب شرق که خودید طولایی در بزک برجام دارد، در اعترافی دیرهنگام به این رویکرد غلط واکنش نشان داد.

دوگانه دروغین «موشک- معیشت»!متاسفانه جریان رسانه‌ای منتسب به اصلاح طلبان با ایجاد دوگانه دروغین «موشک-معیشت» با بازی در پازل دشمن، اینگونه القاء می‌کند که با رفع مسئله موشکی، معیشت مردم حل می‌شود. دوگانه دروغینی که در پرونده هسته‌ای و برجام آزمون خود را پس داد و نشان داد که هیچ نسبتی با واقعیت ندارد.

اصلاح طلبان در واکنش به رفتار‌های زیاده خواهانه آمریکا و شرکای اروپایی‌اش تنها یک پیشنهاد دارند و آن اینکه یکطرفه امتیاز بدهیم و انتظار امتیازگیری هم نداشته باشیم. این جریان با همین شیوه و با دوگانه سازی دروغین «هسته ای-معیشت»، صنعت هسته‌ای را به تعطیلی کشاند، ولی در سوی مقابل، تحریم‌ها پابرجا ماند و هیچ دستاوردی از برجام عاید ایران نشد.

در حال حاضر نیز این جریان همسو با عملیات روانی دشمن، مدعی است که باید درباره توان موشکی کشورمان، بهانه زدایی کنیم و روند خسارت بار برجام را در حوزه موشکی و منطقه‌ای نیز پیاده سازی کنیم!

بنابر‌این، مهم این است که دستگاه محاسباتی را حفظ کنیم، سالم نگه داریم، نگذاریم دچار اختلال بشود. اگر دستگاه محاسباتی ما اختلال پیدا کند، بسیاری از امکانات ما هم از دست ما خواهد رفت، شرایط خوب ما تبدیل به شرایط بد خواهد شد. مقام معظم رهبری 21/7/99

https://shoma-weekly.ir/wRKu78