نگاه

استحکام پایه‌های مردم‌سالاری دینی

ملت ایران باید در دولت آینده با استقامت هرچه بیشتر در برابر زورگویی و زیاده‌خواهی آمریکا بایستد و تجربه و عبرت گفت‌وگوهای بی‌حاصل در دولت یازدهم و دوازدهم را در نظر بگیرد و با اتکا به ظرفیت‌ها و امکانات داخل و با تعامل سازنده با دنیای بدون آمریکا و سه کشور شرور اروپایی به حیات انقلابی خود ادامه دهد. اگر شرارت استکبار جهانی ادامه یافت دولت پاسخ قاطع ملت را با منطق «یکی بزنند ۱۰ تا می‌خورند» بدون هیچ تعارفی مثل گذشته، نمایندگی کند. این پاسخ، پایه‌های مردم‌سالاری دینی را بیش از پیش در ایران استحکام می‌بخشد.
محمدکاظم انبارلویی- امپریالیسم خبری ۴۰ سال است مخالفان نظام را بزک میکنند. امروز جوانان آنها پیر و پیران آنها در صف قبرستانهای فرنگ نشستهاند، اما ایران قوی و سربلند با ملتی هوشیار و آگاه و عزیز روزبهروز بر تارک نظامهای جهان میدرخشد.

آمریکاییها خسته از کاربرد توطئهها و نیرنگها و فریبکاریها پشت دروازه وین زیادهخواهیهای خود را تکرار میکنند و هرچه به در و دیوار میکوبند نتیجهای نمیگیرند.

برخی از کسانی که در هیئت حاکمه آمریکا قدری هوش و حواس دارند میگویند اگر این هزینههایی که تا کنون برای براندازی نظام جمهوری اسلامی کردیم، نصف آنرا بابت مطالبات برحق مردم ایران به عنوان خسارت و زیانهای وارده به دولت ایران پرداخت میکردیم و مسیر صلح و سازش را پیش گرفته بودیم، معقولتر مینمود.

ابعاد مردم سالاری دینی، ژرفای دموکراسی در عمل، قاعده اکثریت و قواعد تصمیمگیری، احترام به آزادیهای سیاسی و آزادی بیان در ایران باعث شده است شهروندانی تجربهاندیش ، واقعگرا، بردبار و معتمد تربیت شوند و در هر دوره از انتخابات، انتخاب خود را اصلاح و احسن نمایند.

اکنون در دولت و مجلس کسانی رأی مردم را نمایندگی میکنند که قرار است با کار جهادی و انقلابیگری پاسخگوی مطالبات برحق ملت باشند.

ماهیت دموکراسی و جوهر دموکراسی در ایران ضداستبداد و مستبدستیز است. چون مستظهر به پشتیبانی ولایت فقیه است به «عدل» و «علم» نزدیکتر است و از استبداد و سلطهجویی فاصله میگیرد. به همیندلیل اپوزیسیون خارج از کشور و دنبالههای داخل آن نمیتوانند به کمک اجانب سلطه و استبداد، گذشته را باز تولید کنند و کشور را به روزهای سیاه دوران پهلوی و قاجار برگردانند.

آمریکاییها همچنان بر طبل خصومتورزی با دولت و ملت ایران میکوبند و با پررویی تمام میگویند: اولا تمام تحریمها برداشته نمیشود . ثانیا : هیچ زمان و قولی مبنی بر راستیآزمایی نمیدهیم. ثالثا : هیچ تعهدی مبنی بر ماندن بر هر توافق جدید را نمیدهیم و رابعا : هر تعهدی روی کاغذ نه در عمل را در حوزه هستهای، منوط به پذیرش مذاکرات منطقهای و محدود کردن برد موشکها و عدم توسعه قدرت پهپادی میکنیم. این شروط نشان میدهد آنها احمقتر از خودشان در دنیای دیپلماسی کسی را سراغ ندارند و عملا با این پیشنهادات کورسویی که از مذاکرات وین به چشم میخورد آنرا هم خاموش کردند.

ملت ایران باید در دولت آینده با استقامت هرچه بیشتر در برابر زورگویی و زیادهخواهی آمریکا بایستد و تجربه و عبرت گفتوگوهای بیحاصل در دولت یازدهم و دوازدهم را در نظر بگیرد و با اتکا به ظرفیتها و امکانات داخل و با تعامل سازنده با دنیای بدون آمریکا و سه کشور شرور اروپایی به حیات انقلابی خود ادامه دهد. اگر شرارت استکبار جهانی ادامه یافت دولت پاسخ قاطع ملت را با منطق «یکی بزنند ۱۰ تا میخورند» بدون هیچ تعارفی مثل گذشته، نمایندگی کند.

این پاسخ، پایههای مردمسالاری دینی را بیش از پیش در ایران استحکام میبخشد.

https://shoma-weekly.ir/memocV