ادب و هنر

از کتاب «اقتصاد مقاومتی ضرورت‌ها، نقشه راه و زمینه‌های اجرا» رونمایی شد

در سالی که بنا به تدبیر رهبر معظم انقلاب اقتصاد مقاومتی نامگذاری می‌شود بهترین کار انجام امور زیربنایی در حوزه اقتصاد مقاومتی است ایشان چند سالی آتی که براین موضوع تأکید کردند و نامگذاری امسال نیز با توجه به اهمیت این موضوع بوده است
محمد حیدری- یکی از بخش های نمایشگاه کتاب رونمایی از آثار جدید است. در این دوره از نمایشگاه بین المللی کتاب و در حاشیه آن از آثار مختلفی رونمایی یا از نویسندگان متنوعی تقدیر شد. یکی از این کتابها، کتاب «اقتصاد مقاومتی ضرورتها، نقشه راه و زمینههای اجرا» بود که با حضور رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی رونمایی شد. در این شماره از صفحۀ ادب و هنر در ستون معرفی کتاب به معرفی و انتشار خبر این کتاب می پردازیم.

به گزارش خبرنگار «شما»؛ این رونمایی در آخرین روزهای برگزاری نمایشگاه کتاب بود؛ در این مراسم حسن بیگی، رئیس دانشگاه عالی دفاع با اشاره به ویژگیهای کتاب گفت: دانشگاه عالی دفاع ملی از چهار سال قبل مطالعات خود را بر حوزه اقتصاد مقاومتی به ویژه بعد از ابلاغ سیاستهای اقتصاد مقاومتی توسط رهبر انقلاب در 29 بهمن سال 92، متمرکز کردیم.

وی در ادامه با اشاره به مطالعات منسجمی که در این باره در دانشگاه انجام شد گفت: در دانشگاه دفاع ملی ساز و کار بر این است که جمعی از دانشجویان دکتری موضوعی را انتخاب میکنند و مورد مطالعه قرار میدهند. تبیین نقشه راه پیاده سازی و اجرای سیاست کلی اقتصاد مقاومتی و متعاقب آن برگزاری کنگره اقتصاد مقاومتی که با همکاری بیش از 50 دستگاه و نهاد در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، براساس همین رویکرد بود. رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی گفت: کمیتههای علمی همایش در طول 10 ماه مطالعات و پژوهشهای انجام شده را مورد مطالعه قرار داد. بیش از 300 مقاله مورد بررسی قرار گرفت. دانشگاه دفاع ملی نتایج این همایش را در قالب 7 جلد کتاب منتشر کرد. در این آثار تمامی ابعاد مرتبط با اقتصاد مقاومتی هم از حیث نقشه راه و هم از منظر نظری مورد بررسی قرار داد. همچنین در بهمن 94 همایشی تخصصی در این زمینه در دانشگاه دفاع ملی برگزار شد و در آن مبانی برنامهای سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی مورد بررسی قرار گرفت.

حسن بیگی با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال مقاومت، اقدام و عمل افزود: با توجه به همین امر دانشگاه دفاع ملی بر آن شد که فشردهای از مطالعات جاری و گذشته خود را با محوریت اقتصاد مقاومتی در قالب کتابی منتشر کند که هم معطوف به اجرا، اقدام و عمل باشد.

وی یادآور شد: امیدواریم این کتاب که بخشهای مختلف اقتصاد مقاومتی به ویژه سیاستهای پولی اقتصاد مقاومتی را با تعیین نقشه راه و زمینههای اجرا مورد بررسی قرار داده مورد استفاده همه مخاطبان به ویژه دستگاههای اجرایی و همه مسئولان در بخشهای مختلف قرار گیرد. قائم مقام نمایشگاه بین المللی؛ در ادامه این مراسم با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی با تأکید مقام معظم رهبری براین موضوع گفت: در سالی که بنا به تدبیر رهبر معظم انقلاب اقتصاد مقاومتی نامگذاری میشود بهترین کار انجام امور زیربنایی در حوزه اقتصاد مقاومتی است ایشان چند سالی آتی که براین موضوع تأکید کردند و نامگذاری امسال نیز با توجه به اهمیت این موضوع بوده است.

https://shoma-weekly.ir/Ez4NoC