ادب و هنر

از دریای فرهنگ

تغییرات جدید در «هفت»

حمید گودرزی با برنامه «هفت» و بهروز افخمی به دلیل آنچه که گرفتاریهای شخصی عنوان کرد انصراف داد و خداحافظی کرد. حمید گودرزی بازیگر کشورمان که به مدت کوتاهی با بهروز افخمی در سری جدید برنامه «هفت» در بخش گفتگو با کارگردانان سینمای ایران همکاری میکرد از پایان همکاریاش با برنامه «هفت» و بهروز افخمی خبر داد. حمید گودرزی با انتشار تصویری از خود و افخمی در صفحه شخصی اینستاگرامش نوشت: «خداحافظی با «هفت». به اطلاع دوستان میرسانم بهدلیل گرفتاریهای شخصی متاسفانه ادامه همکاری با برنامه «هفت» برایم میسر نمیباشد و از حضور در ادامه این برنامه با اجازه استاد افخمی عزیز انصراف دادم برای او و برنامه «هفت» آرزوی موفقیت دارم.»

«جاذبه حسینی» به روایت رهبر انقلاب

همزمان با فرارسیدن اربعین حسینی(ع) کتاب «جاذبه حسینی» از سوی انتشارات انقلاب اسلامی روانه بازار کتاب شد. مجموعه حاضر، رهنمودهای ارزشمند رهبر معظم انقلاب از سال 1357 تا 1390 در دو موضوع «زینب کبری (س)» و «اربعین» است که از کتاب «آفتاب در مصاف» استخراج شده است. با عنایت به اینکه ایام پایانی ماه صفر در لسان مقام عظمای ولایت بهعنوان روزهای زینب کبری(س) معرفی شده و از سوی دیگر این ایام، مزین به مناسبت اربعین سیدالشهدا
(علیه السلام) است که به
تعبیر رهبر معظم انقلاب، آغاز دلربایی حسینی، احیای یاد کربلا و پایهگذاری یاد نهضت حسینی است، در این مجموعه سعی شده است که مطالب مرتبط با هر دو موضوع، تدوین و در آستانه این ایام به زینت طبع آراسته شود. ناگفته پیداست که بخش معظمی از محتوای این دو موضوع ارتباط مفهومی صریح و کاملی با یکدیگر دارند، بنابراین تجمیع و ارائه آنها در یک مجموعه حائز اولویت بوده است.

چاپ 201 «خاکهای نرم کوشک»

سعید عاکف از انتشار نسخههای چاپ ۲۰۱ «خاکهای نرم کوشک» خبر داد. مدیر انتشارات ملک اعظم در گفتگو با خبرنگار «مهر»، گفت: کتاب «خاکهای نرم کوشک» به تازگی به چاپ دویست و یکم رسیده است. وی افزود: چاپ جدید این کتاب که شامل زندگینامه و خاطراتی از شهید عبدالحسین برونسی است، طبق روال چاپهای گذشته با شمارگان ۳ هزار نسخهای به چاپ رسیده و در سراسر کشور پخش میشود. اولین چاپ کتاب «خاکهای نرم کوشک» در سال ۸۳ منتشر شد و رهبر انقلاب نیز در سال ۸۵ در بیاناتی به تعریف از این کتاب پرداختند. خاطرات درج شده در این کتاب، پیرامون زندگی شهید عبدالحسین برونسی فرمانده تیپ ۱۸ جوادالائمه گردآوری شده و خاطرات خانواده و همرزمان وی را از این شخصیت در بر میگیرد.

https://shoma-weekly.ir/kiY2nm