ادب و هنر

اختتامیه جشنواره حضرت علی اکبر(ع) در تالار وحدت

جشنواره ملی حضرت علی اکبر(ع) چند سال است که به همت سازمان ملی جوانان (سابق)،‌ آغاز و توسط وزارت ورزش و جوانان امروز ادامه یافته است و به منظور شناسایی، معرفی الگوها و تجلیل از جوانان برتـر با هدف زمینـه‌سازی بـرای توسعه ارزش‌های متعالی در جامعه جوانان ایـران اسلامی برگزار می‌شود.

جشنواره ملی حضرت علی اکبر(ع) چند سال است که به همت سازمان ملی جوانان (سابق)، آغاز و توسط وزارت ورزش و جوانان امروز ادامه یافته است و به منظور شناسایی، معرفی الگوها و تجلیل از جوانان برتـر با هدف زمینـهسازی بـرای توسعه ارزشهای متعالی در جامعه جوانان ایـران اسلامی برگزار میشود. به گزارش خبرنگار شما امسال و همزمان با سالروز ولادت حضرت علیاکبر(ع) اختتامیه آن در هفت رشته برگزار شد، این جشنواره امسال در 15 بخش مختلف برگزار شده بود. در ادامه این گزارش آمده است، اختتامیه هفت بخش تجسمی، موسیقی، نمایش، رسانه، قرآنی، سینما و ادبیات با حضور سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمد عباسی وزیرورزش و جوانان و همچنین جوانان برتر حوزه های مختلف؛ در روز 30 خرداد ماه در تالار وحدت برپا شد. لازم به ذکر است اختتامیه هشت رشته دیگر توسط سازمانها و ارگانهای مرتبط دیگر برپا خواهد شد.

آغاز اکران «گذشته» در ایران

فیلم سینمایی «گذشته» ساخته اصغر فرهادی از روز 29 خرداد در تهران و همزمان با 2 هزار سینما در دنیا به روی پرده رفت. به گزارش خبرنگار شما، اکران این فیلم از 29 خرداد در سئانس 11 در سینماهای تهران آغاز شده و نکته مهم این است که «گذشته» اولین فیلمی است که بعد از انقلاب همزمان در تهران و 22 هزار سینمای دنیا اکران همزمان شده است. این فیلم زندگی مردی ایرانی و زنی فرانسوی را در مرکز توجه خود قرار داده است با بازی برنیس بژو بازیگر آرژانتینی- فرانسوی، طاهر رحیم بازیگر فرانسوی الجزایری و علی مصفا بازیگر و کارگردان ایرانی ساخته شده است.

فرزندان امام رضا(ع) در سینما

سه فیلمنامه با محوریت حضرت معصومه(س) و حضرت شاهچراغ (ع) توسط بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) نوشته و برای تصویب به شورای سیاستگذاری ارسال شده است. به گزارش خبرنگار شما، تولید فیلمهای فاخر درباره حضرت معصومه (س) و حضرت شاهچراغ (ع) در دستور کار جشنواره بینالمللی امام رضا (ع) قرار گرفته و تاکنون سه فیلمنامه نوشته شده و برای تصویب به شورای سیاستگذاری رفته است. قرار است پس از بررسی و تصویب فیلمنامههای ارسال شده، امکانات ساخت دو فیلمنامه با همکاری سازمان سینمایی فراهم شود. همچنین به دلیل هزینه بالای تولید فیلمنامههایی از این دست مراکز مختلف چون سازمان سینمایی، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و انجمن سینمای جوان در تولید فیلمنامههای تصویبشده همکاری دارند. رئیس کارگروه سینما در جشنواره بین المللی امام رضا(ع) جواد شمقدری است و قرار است فیلمسازان حرفهای در ساخت فیلمهای این جشنواره همکاری داشته باشند.

مردمسالاری دینی از منظر حضرت آیتالله خامنهای

کتاب «مردمسالاری دینی از منظر حضرت آیتالله خامنهای» با هدف بررسی پایههای نظریه حکومت مردمسالاری دینی از دیدگاه مقام معظم رهبری از سوی مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شد. به گزارش خبرنگار شما، کتاب «مردمسالاری دینی از منظر حضرت آیتالله خامنهای» که به کوشش مهدی سعیدی تألیف شده، پژوهشی است با موضوع ارائه قرائتی مردمسالار از حکومت دینی و نمایش نقش پررنگ مردم در نظریه ولایت فقیه با جوهره آخرین دین الهی، خدامحوری و خلیفه الهی بودن انسان که در آن از نظریات مقام معظم رهبری به عنوان یکی از نظریهپردازان برجسته و صاحب نظر در این زمینه بهره گرفته است. سعیدی در این کتاب برخی ابهامات در شکلگیری حکومت اسلامی را از منظر نظریات مقام معظم رهبری پاسخ داده است. کتاب حاضر در هفت فصل تنظیم شده است. کتب «مردمسالاری دینی از منظر حضرت آیتالله خامنهای» در 294 صفحه و با قیمت 9500 تومان از سوی انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است.

آغاز عرضه آنلاین مستند «نبرد خاموش»​​

مستند «نبرد خاموش» که اوضاع اقتصادی مردم ایران را در طول تحریمهای یکسویه تحمیل شده بر مردم ایران، مورد بررسی قرار میدهد به صورت اینترنتی عرضه شد. به گزارش شما، به نقل از سفیرفیلم، محمدحسین محمدیان، مسئول فضای مجازی مرکز سفیر با اعلام عرضه اینترنتی مستند «نبرد خاموش» در فضای مجازی گفت: پس از آغاز عرضه عمومی مستند «نبرد خاموش» در شبکه محصولات ویدئویی و نمایش خانگی که از هفته گذشته آغاز شده بود، اکنون این مستند به صورت اینترنتی نیز عرضه شده و از طریق سایت سفیرفیلم به آدرس www.safirfilm.ir قابل دسترسی است. ​​این مستند که اوایل خردادماه سال جاری در دانشگاه علم و صنعت رونمایی شد، اوضاع اقتصادی مردم ایران را در طول تحریمهای یکسویه تحمیل شده بر مردم ایران، مورد بررسی قرار میدهد. «نبرد خاموش» به نویسندگی و کارگردانی «​​مصطفی رضوانی» در مرکز مستند سفیر ساخته شده است و محمدرضا رضاپور راوی مستند و تصویر برداران آن حسین خداپرست و سعید حسنپور هستند.

https://shoma-weekly.ir/5kAGiU