ادب و هنر

اخبار کوتاه

در آستانه نهمین جشنواره بین المللی شعر فجر، جواد محقق، ابراهیم زاهدی مطلق و مصطفی راضی جلالی به ترتیب به عنوان معاون شعر، داستان و معاون مالی و اداری بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان معرفی شدند.

فیلم سینمایی «شیار ۱۴۳» ساخته نرگس آبیار که از چهارشنبه، اول بهمنماه از سرگروهی سینما نیز کنار رفته تا پنجشنبه فروش سه میلیارد و ۷۳۰ میلیون تومان را پشت سر گذاشت.

رضاداد دبیر جشنواره فیلم فجر در بازدید از لابراتوارهای سینمایی، درباره روند برگزاری جشنواره گفت: به مشکل خاصی برنخوردهایم؛ سه فیلم از زمانبندی و پیشبینی ما عقب تر هستند که امیدواریم به برنامه برسند تا جدول نمایش نهایی پس از دریافت نسخه همه فیلمها، چاپ و توزیع شود.

علی جنتی وزیر ارشاد با بیان اینکه در چاپ کتاب امسال از نظر عنوان شاهد رشد هستیم گفت: متاسفانه میانگین تیراژ کتاب در کشور از 3 هزار به 700 نسخه کاهش یافته است. برای ارتقای فرهنگی و مقابله با آسیبهای اجتماعی متعدد مانند ماهواره، شبکههای اجتماعی و بازیهای رایانهای، کتاب بهترین ابزار است.

فعالیتهای اجرایی نمایشگاه کتاب تا سه سال آینده به ناشران واگذار میشود. سخنگوی شورای سیاستگذاری نمایشگاه کتاب گفت: در جلسه اخیر پیشنهاد شد که بنهای دانشجویی و طلاب به نام اشخاص صادر شود و صرفا محدود به زمان برگزاری نمایشگاه باشد.

جمال شورجه گفت: فیلمنامه «سوآدیکا» به تایید رهبر انقلاب رسید اما پولی برای تولید ندارم. برای تولید سه فیلمم به تمام ارگانها سر زدهام ولی هنوز به نتیجه نرسیدم.

نامزدهای جایزه شهید غنیپور معرفی شدند. دبیر چهاردهمین دوره این جایزه ادبی گفت: کتابهای «گرگسالی»، «آه با شین» و «آبنبات هلدار» از جمله کاندیداهای نهایی جایزه شهید غنیپور در بخشهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هستند.

در آستانه نهمین جشنواره بین المللی شعر فجر، جواد محقق، ابراهیم زاهدی مطلق و مصطفی راضی جلالی به ترتیب به عنوان معاون شعر، داستان و معاون مالی و اداری بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان معرفی شدند.

وزیر ارشاد در مراسم رونمایی از پوستر جشنواره امام رضا(ع) اظهار داشت: با راه اندازی شبکه ماهوارهای امام رضا(ع) دنیا را با امام هشتم آشنا کنیم. لازم است با پیگیریهای رایزن فرهنگی در ترکمنستان شرایط ساخت نمادی به صورت مجتمع فرهنگی در مرو فراهم آید.

سومین کنگره تخصصی شهدای هنرمند در روز پنجم بهمنماه با عنوان گرامیداشت یاد و خاطره «شهدای عرصه فیلمسازی» در باغ موزه دفاع مقدس برگزار میشود.

https://shoma-weekly.ir/6aE0Wg