ادب و هنر

اخبار کوتاه

۱۱ فیلم بخش نگاه نو سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر اعلام شد. فیلم‌های «بدون مرز» و «ماهی سیاه کوچولو» از جمله آثار قابل توجه در این فهرست هستند.
دکتر محمد سرافراز رئیس سازمان صدا و سیما طی حکمی سرکار خانم «نسرین آبروانی» را به سمت معاون صدای رسانه ملی منصوب کرد؛ وی از سال ۸۸ تاکنون مدیر رادیو پیام بوده است. خانم آبروانی نخستین زنی است که در سازمان صدا و سیما به این سمت رسیده است.

عوامل فیلم سینمایی «یتیم خانه ایران» به کارگردانی ابوالقاسم طالبی با موضوع قحطی بزرگ ایران در ادامه روند فیلمبرداری در شهرک غزالی مستقر خواهند شد تا بتوانند بخشهای مربوط به بازار تهران قدیم را در این شهرک فیلمبرداری کنند.

کتاب «نامیرا» اثر صادق کرمیار که از جانب رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان رمانی که میتوان با خواندنش به فهم بهتری نسبت به حوادث سال ۸۸ دست یافت با استقبال مخاطبان بازار نشر به چاپ سیزدهم رسید.

فیلم سینمایی تحسین شده «شیار۱۴۳» با استقبال مخاطبان توانسته است به مرز فروش سه میلیارد برسد. همچنین علاوه بر تهران و شهرستان این فیلم در اکرانهای جنبی و دانشگاهی نیز ۶۰۰ میلیون تومان به فروش رسیده است و هم اکنون ۷۵ سینما به سرگروهی سینما آزادی در اختیار دارد.

۱۱ فیلم بخش نگاه نو سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر اعلام شد. فیلمهای «بدون مرز» و «ماهی سیاه کوچولو» از جمله آثار قابل توجه در این فهرست هستند.

اکران فیلم سینمایی «مصاحبه» پس از کشمکشهای لفظی و سایبری آمریکا و کره شمالی در روز کریسمس در بیش از ۳۰۰ سینما در آمریکا آغاز شد.

کتاب «خاطرات یک لباس شخصی» حاوی خاطرات نویسنده از حوادث فتنه سال ۸۸ و درگیریهای خیابانی تهران در روزهای پس از انتخابات به چاپ سوم رسید.

https://shoma-weekly.ir/mp0rkz