ادب و هنر

اخبار کوتاه

در ادامه برگزاری کنسرت مشاهیر موسیقی در ایران، بعد از برگزاری کنسرت کیتارو، قرار است یانی بعد از ایام عزاداری ماه محرم در جزیره کیش روی صحنه برود. مدیر برنامه های وی که هم اکنون در ایران به سر می برد، چند روز قبل از دوبی وارد ایران شده است و مشغول انجام هماهنگی در این خصوص است. برخی رسانه های غربی مدعی شده اند همانطور که «دیپلماسی پینگ پنگی» چهار دهه پیش به نزدیک شدن امریکا و چین کمک کرد، دیپلماسی مشابهی از سوی «یانی» و هواداران ایرانی او برای نزدیکی دو کشور ایران و امریکا دنبال می شود.

تخفیف برای کتاب پنجرههای تشنه: کتاب «پنجرههای تشنه» خاطرات انتقال ضریح امام حسین(ع) از قم به کربلا نوشته مهدی قزلی است که در آستانه اربعین از تقریظ امام خامنهای بر آن رونمایی شد و به همین جهت انتشارات سوره مهر در راستای حمایت از مخاطبان کتاب؛ کاهش قیمت مجدد داد. چاپ اول این کتاب با تخفیف 50 درصدی ارائه شده بود که با کاهش قیمت مجدد با قیمت 21 هزار تومان عرضه شده است.

مأموریت یانی: در ادامه برگزاری کنسرت مشاهیر موسیقی در ایران، بعد از برگزاری کنسرت کیتارو، قرار است یانی بعد از ایام عزاداری ماه محرم در جزیره کیش روی صحنه برود. مدیر برنامه های وی که هم اکنون در ایران به سر می برد، چند روز قبل از دوبی وارد ایران شده است و مشغول انجام هماهنگی در این خصوص است. برخی رسانه های غربی مدعی شده اند همانطور که «دیپلماسی پینگ پنگی» چهار دهه پیش به نزدیک شدن امریکا و چین کمک کرد، دیپلماسی مشابهی از سوی «یانی» و هواداران ایرانی او برای نزدیکی دو کشور ایران و امریکا دنبال می شود.

چراغ سبز ارشاد: نوش آبادی، سخنگوی وزارت ارشاد در نشست خبری رسمی درباره برگزاری کنسرت «یانی» در ایران با بیان این که توجه به هنر و ظرفیت‌‌های هنری یکی از عناصر توسعه فرهنگی است، افزود: حضور برخی از چهره های فاخر موسیقی جهان از جمله این فرد به عنوان هنرمندی یونانی که مادرش ایرانی است می تواند در تعاملات دیپلماسی فرهنگی و هنری حائز اهمیت باشد. هنوز درخواست رسمی برای برگزاری این برنامه داده نشده است و چنانچه مغایرتی با قوانین نداشته باشند مجوز صادر خواهد شد.

تحسین پرده نشین: رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: تبیین مفاهیم دینی در مسائل تربیتی، اجتماعی و اخلاقی در سریال «پردهنشین» مشهود است و این از رسالت های اصلی صدا و سیما و سازندگان فیلمها و سریالهاست که در تولید آثارشان به آن توجه کنند. این سریال ممکن است ایراداتی داشته باشد اما کاری کار شایسته و درخوری است.

جایزه ویژه آسیا به زارعی: مریلا زارعی برای بازی در نقش مادر شهید در فیلم «شیار 143» به کارگردانی آبیار از سوی هیئت داوران جشنواره۲۰۱۴ آسیا - پاسیفیک جایزه ویژه دریافت کرد.

فیلم اربعین: دکتر سید حمید خویی در سخنرانی مراسم اربعین خود از تقاضا برای ساخت فیلمی توسط مجید مجیدی برای اربعین پس از پایان فیلم حضرت محمد (ص) خبر داد که مورد موافقت وی قرار گرفته است.

https://shoma-weekly.ir/7z7L4a