ادب و هنر

اخبار کوتاه

فیلم سینمایی «شیار۱۴۳» با محوریت زندگی یک مادر شهید پس از ۱۷ روز اکران عمومی در سینماهای تهران و شهرستان در مجموع یک میلیارد و ۲۰ میلیون تومان فروش توانست به باشگاه میلیاردی‌ها بپیوندد.

فیلم سینمایی «شیار۱۴۳» با محوریت زندگی یک مادر شهید پس از ۱۷ روز اکران عمومی در سینماهای تهران و شهرستان در مجموع یک میلیارد و ۲۰ میلیون تومان فروش توانست به باشگاه میلیاردیها بپیوندد.

«عظیم جوانروح» فیلمبردار پیشکسوت عرصه سینما و تلویزیون و تصویربردار آثاری همچون «مختارنامه» و «معصومیت از دست رفته» جان به جان آفرین تسلیم کرد.

کتاب «سفیدپوشان قبله» گوشهای از خاطرات روحانیون کاروانهای عمره دانشجویی از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد.

در آستانه پیاده روی اربعین حسینی، مجموعه «رهتوشه زائران پیاده اربعین حسینی» شامل قطعات مداحی (فارسی و عربی) با نوای حاج میثم مطیعی که از سال ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۳ اجرا شده است، به صورت صوتی منتشر شد.

فیلم «ربوکاپ۳» یا پلیس آهنی۳، که با یک شکست تجاری سه ماه پیش اکرانش در امریکا را به پایان برده بود اکنون قرار است وارد شبکه نمایش خانگی شود. این فیلم دارای سکانسهای ضد ایرانی در راستای آرزوی دیرینه امریکاییها برای به ثمر نشاندن عملیات جنگی در پایتخت ایران است.

همزمان با شب میلاد فرخنده پدر گرامی حضرت ثامن الحجج، سیزدهمین جشنواره بینالمللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) با رویکرد ویژه به «سبک زندگی رضوی» در سه بخش استانی، ملی و بینالمللی فراخوان داد.

مسعود دهنمکی، کارگردان مشهور سینمای ایران که دوباره قرار است با «رسوایی ۲» فیلمی با مضمونی عرفانی و داستانی تخیلی بسازد تا مسیر جدیدی در سینمای ایران آغاز کند. گفت این فیلم به جشنواره فجر امسال نمیرسد.

دبیر جشنواره «ره آورد سرزمین نور» از آثار ارسال شده به جشنواره ملی سرزمین نور خبر داد و گفت: تا کنون بیش از ۳ هزار اثر به جشنواره ملی سرزمین نور رسیده است.

محسن چگینی تهیه کننده سریال «پژمان» از آغاز ساخت سری دوم این مجموعه در گروه فیلم و سریال شبکه سه سیما در آیندهای نزدیک خبر داد.

موسسه گفتگوی دینی وحدت با همکاری و حمایت دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی کتاب «شهید علم» مجموعه خاطرات شهید دکتر مجید شهریاری را به زبان عربی ترجمه کرد.

https://shoma-weekly.ir/serWNK