ادب و هنر

اخبار کوتاه

ضیاءالدین دری کارگردان سریال «کیف انگلیسی» و «کلاه پهلوی» قصد دارد تا فیلم «هندورابی» را با موضوع زندگی رئیسعلی دلواری به تولید برساند.

ضیاءالدین دری کارگردان سریال «کیف انگلیسی» و «کلاه پهلوی» قصد دارد تا فیلم «هندورابی» را با موضوع زندگی رئیسعلی دلواری به تولید برساند.

خزاعی دبیر جشنواره فیلم مقاومت اعلام کرد: خبر دعوت از بشاراسد و سیدحسن نصرالله صحت ندارد.

شاهحسینی: تا فیلمنامه «به کودکان شلیک نکنید» آماده نشود قدم از قدم برنمیدارم. این کارگردان گفت: مشغول بازنگری فیلمنامه هستم که برای کم کردن زمان فیلم باید بخشی را حذف کنم؛ همه تلاشم را میکنم به جشنواره فجر برسد.

شیخطادی سریال ۱۰۰ قسمتی «آتش در نیستان» را پایان سال۹۳ کلید میزند. این کارگردان گفت:
۴۵ قسمت نوشته شده؛ به دوره خوارزمشاهیان می
پردازیم. نیاز به شهرک کوچک سینمایی داریم.

آلبوم تصاویر سه بعدی حرم حضرت معصومه (س) منتشر شد. مدیر تبلیغات آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) از تولید و انتشار نخستین آلبوم تصاویر سه بعدی این آستان در دهه کرامت خبر داد.

نمایشنامه «قرمز و دیگران» نوشته محمد یعقوبی کارگردان مسالهدار تئاتر، در فرهنگسرای نیاوران، متعلق به معاونت هنری وزارت ارشاد، بازخوانی میشود. اظهارات بیسابقه و غیراخلاقی «یعقوبی» در هفتههای اخیر، موجی از اعتراض رسانهای را ایجاد کرد که البته با سکوت معاونت هنری وزارت ارشاد روبرو شده بود.

موزه دفاعمقدس خراسان رضوی در کوهسنگی ساخته میشود. اعضای شورای شهر مشهد با واگذاری زمین در باغ کوهسنگی (باغ هفتم) برای احداث موزه دفاع مقدس خراسان رضوی موافقت کردند. بنیاد حفظ آثار مسئولیت ساخت این موزه را عهدهدار شد.

بهمنی: مدیران پولشان را خرج امثال شهریار بحرانی هم بکنند؛ تنها دنبال خواص نباشند؛ اینکه میگویند بودجه را دراختیار تقواییها بگذاریم که فیلم نساختهاند اعتدال و امید نیست آنها خود مقصر کمکاریشان بودهاند؛ اینها نیستند اما جوانان کاربلد دیگری وارد سینما شدهاند.

علی غفاری: هدفم از نمایش «ابوزینب» در خاورمیانه خصوصا ملل عرب زبان است. این کارگردان که این فیلم را در جشنواره مقاومت رونمایی میکند، افزود: همین که این جشنواره به دور از باندبازی و لابیگری برگزار میشود، جای بسی خرسندی است چیزی که متاسفانه گریبان جشنوارههای ما را گرفته است.

https://shoma-weekly.ir/DfjbIm