ادب و هنر

اخبار کوتاه

معاون فرهنگی وزیر ارشاد از رشد ۱۵ درصدی نشر کتاب در کشور طی سال جاری خبر داد و گفت: در پنج ماهه نخست سال جاری ۲۰ هزار و ۲۰۲ عنوان کتاب در کشور چاپ شده است.

معاون فرهنگی وزیر ارشاد از رشد ۱۵ درصدی نشر کتاب در کشور طی سال جاری خبر داد و گفت: در پنج ماهه نخست سال جاری ۲۰ هزار و ۲۰۲ عنوان کتاب در کشور چاپ شده است.

فیلم «قصهها» ساخته «رخشان بنیاعتماد» در هفتاد و یکمین جشنواره فیلم ونیز اکران شد. این در حالی است که محسن مخملباف با فیلم «رئیسجمهور» و نیما جاویدی با «کلماتی با خدا» ساخته بهمن قبادی هم به عنوان فیلمسازان ایرانی در این جشنواره حضور دارند.

خسروی سخنگوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: شیفت دوم شب سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران طبق دوره گذشته از ساعت ۲۳ لغایت۷ صبح در محل اصلی کتابخانه ملی ایران احیا خواهد شد.

سیزدهمین جشنواره بینالمللی فیلم مقاومت با رویکرد مقاومت، بصیرت و شکوفایی در گستره «سینمای ایران» و «سینمای بین الملل» در قالب بخشهای مختلف فیلمهای سینمایی، سینمایی ویدیویی، کوتاه، مستند، چشمانداز سینمای مقاومت ایران، نشستهای تخصصی و بزرگداشت سینماگران عرصه انقلاب و دفاع مقدس و برنامههای جانبی همزمان با هفته گرامیداشت دفاع مقدس در ایران و چند کشور جهان برگزار میشود.

نسخه خانگی فیلم سینمایی «چ» برگی از زندگی شهید «مصطفی چمران» ساخته ابراهیم حاتمیکیا با حضور ایوبی، محمدرضا جعفری جلوه، ابراهیم
حاتمی کیا و تعدادی از عوامل فیلم در موسسه فارابی رونمایی شد. «چ» در دو قالب
DVD و Blue-ray و با ۶ زیرنویس همراه با دو سکانس حذف شده فیلم و پشت صحنه ۱۰۰ دقیقه از فیلم، توسط شرکت سینما ۲۴ وارد شبکه نمایش خانگی شد.

در نمایشگاه رسانههای دیجیتال انقلاب اسلامی از سامانه مجازی محصولات فرهنگی «سینما مارکت» رونمایی شد. موسسه سفیرفیلم، خانه مستند انقلاب اسلامی و موسسه فرهنگی زلال هنر، بانیان اصلی این فروشگاه آنلاین به آدرس cinemamarket. ir هستند که در راستای حمایت و تشکیل شبکه فروش محصولات رسانهای فرهنگی اقدام به راهاندازی کردند.

https://shoma-weekly.ir/IDjWmL