ادب و هنر

اخبار کوتاه

نرگس آبیار، نویسنده و کارگردان سینما از نگارش فیلمنامه‌ دفاع مقدس براساس یکی از رمان‌های خود که هنوز به چاپ نرسیده است خبر داد. این فیلم با داستانی متفاوت از فیلم «شیار ۱۴۳» است که در انتظار اکران عمومی به سر می‌برد.

نرگس آبیار، نویسنده و کارگردان سینما از نگارش فیلمنامه دفاع مقدس براساس یکی از رمانهای خود که هنوز به چاپ نرسیده است خبر داد. این فیلم با داستانی متفاوت از فیلم «شیار ۱۴۳» است که در انتظار اکران عمومی به سر میبرد.

نسخه نمایش خانگی فیلم «خط ویژه» از ۲۹ مردادماه در سراسر کشور توزیع شد، اما به فاصله کمتر از یک روز، نسخههای باکیفیت این فیلم با کپی روی اینترنت قاچاق شد.

«مجید مجیدی» فیلم جدیدش تحت عنوان «باغهای معلق» را با تهیه کنندگی و حضور بازیگران هندی در هندوستان میسازد.

در روز شهادت امام صادق (ع) پیکر سیمین بهبهانی بدون قرائت فاتحه و فقط با سوت و کف و آوازخوانی از تالار وحدت به سمت
بهشت زهرا (س) تشییع شد. زمانی که قاری قرآن در پشت تریبون قرار گرفت، عده
ای از حاضرین با زدن دست، جیغ و سوت، به این مسئله اعتراض کردند.

جواد شمقدری از تلاش برای ساخت سریال جنگی با نام مجموعه «برادران خورشید» خبرداد. داستان این مجموعه در رابطه با فتح خرمشهر و عملیات بیت المقدس است که با ساختاری دراماتیک، مبتنی بر واقعیت شکل گرفته است.

سامی یوسف از نماهنگ «مرکز» از آلبوم جدید او به همین نام رونمایی کرد. سامی یوسف در قطعه «جان جانان» این آلبوم بعد از چند سال از خواندن آهنگ «مادر»، اقدام به خواندن موسیقی جدیدی به زبان فارسی کرده است.

«فرجالله سلحشور» کارگردان سینما و تلویزیون با دریافت نشان ویژه خادمان حرم حضرت معصومه (س)، خادم افتخاری این حرم مطهر شد.

امیرسبحان جعفری کارگردان فیلم مستند «سید صالح» از تدوین مجموعهای ۲۵ قسمتی از راشهای تدوین نشده فیلمهای شهید مرتضی آوینی و رونمایی از این مستند در سیزدهمین جشنواره فیلم مقاومت خبر داد.

https://shoma-weekly.ir/uWg13G