ادب و هنر

اخبار کوتاه

پروانه نمایش فیلم غیر اخلاقی «فصل فراموشی فریبا» صادر شد. اکران «فصل فراموشی فریبا» در جشنواره سی و دوم فجر، به دلیل مضمون غیراخلاقی فیلم، با اعتراضاتی روبرو شده بود.

تولید بازی رایانهای «اتوبان» به پایان رسید این بازی رایانهای ایرانی در سبک رانندگی به نوعی طراحی شده است که تمامی بزرگراه طبقاتی صدر و خیابانها و کوچههای پیرامون آن را در بر میگیرد.

کن لوچ فیلمساز سرشناس جهانی، بیبیسی را برای پوشش مغرضانه جنگ غزه به دفاع از اسراییل متهم کرد. لوچ با حضور در جمع معترضان در برابر ساختمان بیبیسی در بریستول، گفت: مسئولان بیبی سی از زاویهای که به نفع اسرائیل باشد به پوشش خبری جنگ در نوار غزه پرداخته است.

گلعلی بابایی رئیس سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس از تولید فیلمنامه از تمامی آثاری که مزین به تقریظ رهبر معظم انقلاب هستند، خبر داد و گفت: در این طرح آثاری مانند «ققنوس فاتح»، «من زندهام»، «لشکر خوبان» و... به صورت فیلمنامه تولید میشوند.

شورای صدور پروانه نمایش خانگی برای فیلم سفارتی «دونده زمین» به کارگردانی کمال تبریزی که به سفارش و سرمایه گذاری کشور ژاپن ساخته شده است پروانه نمایش صادر کرد.

زینالعابدین مدیر شبکه سه گفت: فعلا منتظر خبر تازهای از «سرزمین کهن» نباشید. وضعیت سریال کمال تبریزی‌‌ همان چیزی است که قبلا گفته شده و اتفاق تازهای نیفتاده است.

کتاب «فتوای جهاد کفایی، انگیزهها، پیامدها و نتایج» در عراق منتشر شد. رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی در عراق، پس از تحولات اخیر در این کشور، این کتاب را با هدف معرفی انگیزههای صدور این فتوا و تحلیل آن منتشر کرد
https://shoma-weekly.ir/iBdzZM