ادب و هنر

اخبار کوتاه

دستنوشته رهبر معظم انقلاب بر کتاب «من زنده‌ام» رونمایی شد. حضرت‌ایت‌الله خامنه‌ای: کتاب را با احساس دوگانه‌ اندوه و افتخار و گاه از پشت پرده‌ اشک، خواندم و بر آن صبر و همت و پاکی و صفا، و بر این هنرمندی در مجسّم کردن زیبائیها و زشتیها و رنجها و شادیها آفرین گفتم.

دستنوشته رهبر معظم انقلاب بر کتاب «من زندهام» رونمایی شد. حضرتایتالله خامنهای: کتاب را با احساس دوگانه اندوه و افتخار و گاه از پشت پرده اشک، خواندم و بر آن صبر و همت و پاکی و صفا، و بر این هنرمندی در مجسّم کردن زیبائیها و زشتیها و رنجها و شادیها آفرین گفتم.

عوامل فیلم دفاع مقدسی «شیار 143» با مقام معظم رهبری دیدار کردند. محمد حسین قاسمی، تهیهکننده این فیلم گفت: با این دیدار صمیمی تمام خستگی بچهها درآمد؛ هم فیلم، هم کارگردانی و هم بازی بازیگران بویژه نقش اول را خیلی دوست داشتند و در فرمایشاتشان درباره «شیار ۱۴۳» ما را مورد لطف فراوان قرار دادند.

معاون فرهنگی ارشاد برای پاسخگویی درباره کتاب «ایران در گذر روزگاران» به مجلس احضار میشود. سخنگوی کمیسیون فرهنگی اظهار داشت: در صورت رفع نشدن اشکالات موجود در این کتاب از علی جنتی، وزیر ارشاد درباره انتشار آن توضیح خواهیم خواست. حجت الاسلام سالک رئیس کمیسیون فرهنگی نیز گفت: با چاپ کتبی نظیر «ایران در گذر روزگاران» برخورد میکنیم.

سریال زندگی شهید تهرانی مقدم با عنوان «کابوس نتانیاهو» ساخته میشود. سید محمود رضوی تهیهکنندگی این مجموعه را با حمایت سپاه پاسداران و در مرکز سیمافیلم برعهده دارد. این مجموعه بین 30 تا 40 قسمت است و مراحل تحقیق و نگارش متن حدود 18 ماه به طول خواهد انجامید.

اختتامیه اکران فیلم «چ» در سالگرد شهادت دکتر چمران، باحضور انبوه مردم در میدان امام حسین(ع) تهران برگزار شد. مهدی چمران: آخرین سخن شهید، این بود که بعد از من آبرویم را حفظ کنید؛ بزرگانی که این فیلم را ساختند توانستند آبروی برادرم را حفظ کنند

****

برنامههای شبکه قرآن برای ماه رمضان مشخص شد/ شبکه قرآن و معارف سیما همزمان با ماه رمضان با برنامههایی همچون ضیافت، نسیم اجابت، سخنرانیهای مذهبی، لحظه درنگ، باران و عطر انتظار میزبان بینندگان خواهد بود.

https://shoma-weekly.ir/bs1ycv