ادب و هنر

اخبار کوتاه

جهانگیر الماسی، بازیگر سینما و تلویزیون در دانشگاه تهران: من از دلاوری «الهام چرخنده» خیلی خوشم آمد؛ وی با سخنانی که گفت انتخاب خود را کرد و اصول خود را عیان ساخت/ عدهای فکر میکنند که سینما فقط بستر پرکننده فراغت و سرگرمی است.

شبکه سه اعلام کرد؛ پخش زنده برنامه «سمت خدا» همچنان مطابق روال معمول ادامه مییابد/ محسن مناجاتی و مجید حسینی تهیهکنندگان جدید برنامه هستند که از سوی مدیر گروه معارف شبکه تعیین شدهاند و کار خود را آغاز کردند.

رونمایی از کتاب «شاهد عینی» / وحید یامینپور: «شاهد عینی» با هدف مقابله با تصویرهای بیرحم ژورنالیستی و انجماد تاریخی نوشته شد/ کتاب «دیروز امروز فردا» شامل ۴۳ مصاحبه پیرامون انتخابات ۸۸ و رخدادهای پس از آن، سوم خرداد منتشر میشود.

رونمایی از کتاب «شاهد عینی» /حسین مظفر: اگر دچار غفلت و سادهاندیشی شویم، دیگران تاریخ را به نفع خودشان روایت میکنند/ تبیین تاریخ به دور از سیاستزدگی چراغ نسل جوان است.روزیطلب: در تاریخنگاری انقلاب با مشکل سند مواجهیم.

ضرغامی: تغییرات برنامه «سمت خدا» ربطی به نقد از رسانه ملی ندارد؛ اتفاقا از هر نقدی استقبال میکنم/ شبکه تلویزیونی فرهنگی «افق» بزودی آغاز کار میکند.

علی دارابی مرکز تولید و فنی سیما را مأمور تأسیس موزه سیما کرد تا لباسها، دکورها و یادگارهای مجموعهها در آن حفظ شوند/ دارابی: شهرک بزرگ تلویزیونی به مساحت بیش از هزار هکتار در حومه تهران درمرحله خرید و تملک است که میتواند قطب تولید آثار تلویزیونی در خاورمیانه باشد.

نشست پروژه هنری-ورزشی «یار دوازدهم» // جواد هاشمی: فیلم سینمایی «رویای من برزیل» که توسط محمدحسین لطیفی ساخته میشود ربطی به این پروژه ندارد/ عزیزمحمدی: در انتخاب هنرمندان اعزامی به برزیل نقشی نداشتیم/ حتی یک ریال هم از پول دولت و بیتالمال در پروژه وجود ندارد.

مراسم معارفه «پریسا مقتدی» مدیر جدید تئاترشهر برگزار شد/ مدیر مرکز هنرهای نمایشی: تلاش میکنیم تئاترشهر به جایگاه اصلی خود بازگردد و به همین دلیل فردی را که با این مجموعه آشناست، برای این سمت انتخاب کردیم تا بتواند کارهای نیمه تمام مجموعه را بخوبی به انجام رساند.

کتاب «صد چهره رسانهای سینمایی» به مناسبت نخستین جشن رسانههای سینمایی آماده و منتشر شد/ این کتاب شامل معرفی صد فیلمساز، فعال سینمایی و خبرنگار، منتقد و نویسنده است که در هر دو حوزه فعالیت داشته و یا دارند.

https://shoma-weekly.ir/jalv6L