ادب و هنر

اخبار کوتاه

محمدرضا لطفی درگذشت/ این نوازنده پیشکسوت تار و هنرمند صاحب‌نام موسیقی ایرانی طی ماه‌های گذشته از بیماری سرطان رنج می‌برد؛ وی بامداد جمعه، ۱۲ اردیبهشت و در سن ۶۸ سالگی در بیمارستان پارس از دنیا رفت
موسسه سفیرفیلم در پی حواشی اخیر برای مستند «من روحانی نیستم»، این فیلم به همراه مستندهای «لکه» و «مصاف» را با شرایط ویژه و تخفیف ۵۰ درصدی برای دانشگاهها و نهادهای مردمی مختلف اکران میکند

چهار کارگردان برای فیلمهای سینمایی جدید خود پروانه ساخت گرفتند؛ «یک داستان اخلاقی» محمدعلی سجادی، «آسمان آبی مادرم» علی قوی تن، «جزیره رنگین» خسرو سینایی و «رویای من برزیل» محمدحسین لطیفی.

مهوش شیخالاسلامی، مستندساز: گرفتن مجوز از ارشاد برای مستندسازی، ناشی از یک نگاه غیرکارشناسی است/ اگر قرار باشد ارشاد برای تولید مستند مجوز بدهد باید امکانات را هم فراهم کند/ این کار به نفع سینمای مستند نیست و مستندسازان را محدود میکند.

دایره المعارف مصور زندگی امام خمینی (ره) از سال ۱۲۸۱ تا ۱۳۶۸ شمسی شامل ۱۲۰۰ تصویر کمتر دیده شده از امام (ره) و وقایع تاریخی این دوره توسط انتشارات سایان در نمایشگاه کتاب عرضه شد.

علیمحمد قاسمی، مستندساز: محدودیت، مستندساز را به سمت کارهای زیرزمینی سوق میدهد/ هیچ لزومی به اجبار ما به دریافت مجوز پیش از ساخت، نبوده و الان هم نیست/ هیچ لزومی برای پیگیری چنین طرحهایی وجود ندارد.

کاوه بهرامیمقدم، مستندساز: روح سینمای مستند با آزادی عجین است/ مستندسازی که نمیخواهد از امکانات دولتی استفاده کند چه نیازی دارد به اخذ مجوز/ مرکز گسترش کافی است دیگر وزارت ارشاد چه میخواهد/ دلیلی ندارد قبل از ساخت، ممیزی به ماها اعمال شود.

محمدرضا لطفی درگذشت/ این نوازنده پیشکسوت تار و هنرمند صاحبنام موسیقی ایرانی طی ماههای گذشته از بیماری سرطان رنج میبرد؛ وی بامداد جمعه، ۱۲ اردیبهشت و در سن ۶۸ سالگی در بیمارستان پارس از دنیا رفت

برنامه هفت/-نقد فیلم «چ» - طالبینژاد: رفتم فیلم را ببینم تا نقد تندی علیهاش بنویسیم اما نظرم عوض شد؛ فیلمی نیست که کسی از آن بدش بیاید/ دانش: فیلمنامه سر و شکل آبرومند فیلم را خراب کرده/ فهیم: «چ» به سینمای سطح بالای دنیا تنه میزند/ حسینی: «چ» حرف امروز است.

حدادعادل در نمایشگاه کتاب: از هر فرصتی برای خواندن کتاب استفاده میکنم/ بعید میدانم کتاب ارزان شود، دعا کنید گرانتر از این نشود/ در طول سال نام کتابها را یادداشت میکنم که هنگام برگزاری نمایشگاه آنها را بخرم.

هوشنگ جاوید: با رفتن محمدرضا لطفی، بسیاری از ناگفتههای تامل برانگیز موسیقی انقلابی برای همیشه پنهان ماند/ با درگذشت وی، برخیها خیالشان راحت شد، چون دیگر کسی نیست که معایبشان را آشکار کند/ بیمعرفتهای دیروز، شدهاند رفیق با معرفت امروز «لطفی».

سعید سعدی، تهیهکننده: به دنبال پروانه ساخت «آشیخ» احمد کاوری هستیم تا هر چه زودتر کار را کلید بزنیم؛ فیلمنامه را ارائه کردهایم/ این فیلم از کارهای ارزشمند دفاع مقدس است که با هزینه متوسط تولید خواهد شد/ کل فیلم در دل جبهههای جنگ میگذرد.

https://shoma-weekly.ir/Uci6hC