ادب و هنر

اخبار کوتاه

تصویربرداری فاز دوم سریال تاریخی «معمای شاه» به کارگردانی محمد رضا ورزی اواخر اردیبهشت در شهرک غزالی از سرگرفته میشود؛ در این مرحله همه بازیگران تغییر میکنند/ تاکنون۶۵ درصد از کار ضبط شده/ امیریل ارجمند و سالار عقیلی به ترتیب تیتراژ ابتدا و انتهایی سریال را میخوانند.

چاپ پنجم کتاب «سفر به جنوب» محمدرضا سرشار به زودی از سوی انتشارات سوره مهر وارد بازار کتاب میشود/ «سفر به جنوب» در نخستین جشنواره کتاب کودکونوجوان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، به عنوان کتاب تقدیری برگزیده شد

دبیرخانه سیزدهمین «جشنواره بینالمللی فیلم مقاومت» فیلمهایی را که با موضوع فتنه ۸۸ و حواشی آن و نیز جریانات انحرافی تولید شده باشد، برای حضور در مسابقه میپذیرد/ فیلمسازان باید آثارشان در این حوزه را تا سوم خردادماه به دبیرخانه ارائه بدهند.

دهنمکی در برنامه «راز»: کار فرهنگی بعد از جنگ را سوسولبازی میدانست/ خارجیها میگفتند سکوت تو پیشبینی انفجار است/ آمریکائیها ماهیت دفاع ما را فهمیدند اما روشنفکر خودی؛ نه/ آقای حاتمیکیا جز برای شقایقها مخوان؛ چون کلاغها حرف تو را نمیفهمند و برای همین قارقار میکنند.

ترجمه انگلیسی کتاب «دا» توسط انتشارات مزدا در کالیفرنیای آمریکا منتشر شد/ ترجمه این اثر به تازگی در سایت انتشارات مزدا با عنوان «دا، جنگ یک زن» معرفی شده است.

سید عباس صالحی طی حکمی، بابک دربیکی را به عنوان مشاور رسانهای رئیس نمایشگاه و رئیس شورای ارتباطات بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران منصوب کرد.

محمدمهدی سیار، شاعر: کتاب «رودخوانی» که شامل ۵۰ شعر است توسط انتشارات شهرستان ادب در بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب رونمایی میشود/ «بی خوابی عمیق» و «حق سکوت» نیز برای چندمین بار در نمایشگاه عرضه میشوند

محمدعلی کشاورز: در حوزه فرهنگ باید از جوانانی که اهل کار جهادی هستند برای ساخت زیربنای آینده کشور استفاده کرد/ جوانان مستعد بسیاری داریم که در فرهنگ و سینما میتوانند تکیهگاه ما باشند/ فرهنگ را درست و منطبق با تاریخ هزاران ساله این مملکت پیش ببرید.

وزیرارشاد در بازدید از مصلای امام خمینی (ره): امسال هیچ ممنوعیتی برای حضور ناشران در نمایشگاه نداریم/ اطلاعی از محل دفن ریچارد فرای ندارم و دولت جدید هم وصی او محسوب نمیشود/ بدهی ناشران خارجی تا این لحظه پرداخت نشده است.

https://shoma-weekly.ir/Du2LCK