ادب و هنر

اخبار کوتاه

مراسم تقدیر از عوامل «پایتخت۳» /۱- سیروس مقدم: از اتهاماتی که به من بعد ۳۰سال فعالیت زده شد دلخورم چون حقم نبود/ این مجموعه برگرفته از دل مردم است؛ بهترین نقد بدون حب و بغض را هم از مردم گرفتم/ هزینه این سریال با تمام گرانی‌اش، در حد‌‌ همان پروژه‌هایی بود که برای تلویزیون کار کردم.

نشست «هنر انقلاب اسلامی و مدیریت جهادی» /۲- محمدحسین جعفریان: اگر آوینی اکنون زنده بود در گوشهای منزوی و تنها رهایش میکردند/ گلعلی بابایی: هنرمندان واقعی شهدایی بودند که هنرشان را در هشت سال دفاع مقدس به نمایش گذاشتند.

مراسم تقدیر از عوامل «پایتخت۳» /۱- سیروس مقدم: از اتهاماتی که به من بعد ۳۰سال فعالیت زده شد دلخورم چون حقم نبود/ این مجموعه برگرفته از دل مردم است؛ بهترین نقد بدون حب و بغض را هم از مردم گرفتم/ هزینه این سریال با تمام گرانیاش، در حد‌‌ همان پروژههایی بود که برای تلویزیون کار کردم.

نهاد کتابخانههای عمومی کشور طرحهای «ایستگاه مطالعه» و «کتاب من» را تعطیل و خرید کتاب از ناشران را لغو کرد/ معاون توسعه کتابخوانی و کتابخانهای و مدیرکل امور فرهنگی نهاد نیز برکنار شدند.

جمعی از چهرههای فرهنگی و هنری کشور به همراه تعدادی از نهادهای فرهنگی با صدور بیانیهای از بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص حوزه فرهنگ و شعار امسال حمایت کردند.

واحد ارتباطات سیار به منظور رفاه حال شهروندان در ایام برگزاری «نمایشگاه کتاب تهران» آنتنهای مخابرات محوطه نمایشگاه را تقویت میکند/ قرار است در این دوره از نمایشگاه نیز مسیر ویژه برای جانبازان و معلولان در نظر گرفته شود.

دبیر اتحادیه ناشران و کتاب فروشان تهران از گفتگو با ناشران خارجی در نمایشگاه کتاب لندن برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد/ ۹۰ عنوان کتاب فارسی برای فروش رایت در این نمایشگاه عرضه شده است.

بزرگداشت شهید آوینی// علیرضا کمرهای، نویسنده دفاع مقدس: گفتههای شهید آوینی در عرصه فرهنگ دفاع مقدس شنیدنی، خواندنی و ماندگار است/ جهانگیر خسروشاهی، منتقد ادبی: اگر به آوینی به عنوان یک پایان نامه بسنده کنیم، بدانیم که پرونده او را بستهایم/ رمز ماندگاری آوینی ولایت است.

حاتمیکیا در برنامه «راز» // به دهنمکی فحش میدهند؛ چه نصیبتان میشود؟ ببینید رمز موفقیتش چیست/ منِ فیلمساز نسل انقلاب در این سینما احساس غربت میکنم؛ به داد نالههای ما برسید/ خدا کند اخطار آقا را گوش کنند؛ اگر نکنند باز سر وصدا راه میاندازم و فریادم را سر دوستان میزنم/ حرف بچههای جشنواره عمار، دغدغه‌‌ همان ۳۰ سال پیش من است.

https://shoma-weekly.ir/dsYeGd