ادب و هنر

اخبار کوتاه

حاتمی‌کیا در دانشگاه تهران: من مقبول جریان سینما در جشنواره فجر نیستم؛ بی‌اعتنایی جشنواره به «چ» را به حساب شیوه مدیریت آنان می‌گذارم؛ الگو را از ردکارپت گرفته‌اند/ محتوا و فکر «چ» مسئله مدیریت نیست؛ نگاه به زیرکفش می‌کنند/ آقای روحانی! فرهنگ، مردان بزرگ می‌طلبد نه کسانی که ۲۴ ساعت پای حرف خود نمی‌ایستند.

حاتمیکیا در دانشگاه تهران: من مقبول جریان سینما در جشنواره فجر نیستم؛ بیاعتنایی جشنواره به «چ» را به حساب شیوه مدیریت آنان میگذارم؛ الگو را از ردکارپت گرفتهاند/ محتوا و فکر «چ» مسئله مدیریت نیست؛ نگاه به زیرکفش میکنند/ آقای روحانی! فرهنگ، مردان بزرگ میطلبد نه کسانی که ۲۴ ساعت پای حرف خود نمیایستند.

فرزاد فرزین در گفتگو با «نسیم»: جریان موسیقی کشور را فعالان سنتی و پاپ رقم میزنند، اما حضور هنرمندان پاپ در بخش جنبی و غیبت بزرگان موسیقی سنتی در جشنواره فجر اتفاقی نامتعارف بود/ مردم تعیین کنند که چه گونهایی از موسیقی در جشنواره باشد

آیتالله مکارم شیرازی در دیدار رئیس سازمان سینمایی: مردم درباره شخصیتهای اسلامی حساس هستند و نباید حساسیت مردم را نادیده بگیریم/ باید در خصوص بررسی محتوای فیلم «رستاخیز» از گروههای مختلف تاریخ دانان، فقها و حدیثدانان بهره گرفت.

رئیس سازمان سینمایی کشور در دیدار با آیتالله مکارم: نظرات، اشکالات و دغدغههای مراجع عظام تقلید در خصوص فیلم رستاخیز در نظر گرفته میشود/ اشکالات وارد شده به این فیلم را برای اکران عمومی قابل رفع است.

کیوان ساکت، آهنگساز: حضور «رنو گارسیا» اسپانیایی نوازنده مشهور کنترباس تنها اعتبار جشنواره بود/ به علت غیبت چهرههای سرشناس موسیقی کشور و گروههای مطرح بینالمللی، شاهد جشنوارهای کمرمق بودیم.

برنامه هفت/ توحیدی، داور جشنواره: قصد راضی کردن همه را در فیلم فجر نداشتیم/ کلیت آثار در حد متوسط بودند و ضعیف/ ما اسیر نامها نشدیم و خبری از رفیقبازی نبود/ جشنواره نشان داد که سینمای ما فاقد استراتژی است؛ تردید دارم برندگان امسال بتوانند الگوی فیلمسازی باشند.

برنامه هفت/ مجتبی راعی: هیچوقت تکلیف و ساختار جشنواره فجر معلوم نبوده/ ۲۲ فیلم در بخش مسابقه از سر جشنواره هم زیاد است/ برگزیده ایدهآل را امسال ندیدیم جز بازی مریلا زارعی/ داوران با شرافت کار کردند؛ هیچ توطئهای هم علیه و به نفع کسی نداشتیم.

 

https://shoma-weekly.ir/lBJ3cT