ادب و هنر

اخبار کوتاه

داور بخش عکاسی ششمین جشنواره تجسمی فجر: از هشت هزار اثر رسیده تنها ۸۰ اثر قابلیت نمایش داشت/ هیچ عکسی را شایسته دریافت جایزه با اعتبار در نظر گرفته شده نمی‌دانم/ تا زمانی که کیفیت آثار اهمیت نداشته باشد جشنواره تجسمی فجر پیشرفتی نمی‌کند.


داور بخش عکاسی ششمین جشنواره تجسمی فجر: از هشت هزار اثر رسیده تنها ۸۰ اثر قابلیت نمایش داشت/ هیچ عکسی را شایسته دریافت جایزه با اعتبار در نظر گرفته شده نمیدانم/ تا زمانی که کیفیت آثار اهمیت نداشته باشد جشنواره تجسمی فجر پیشرفتی نمیکند.

  

وزیر ارشاد در جمع خبرنگاران: تکلیف انجمن آثار و مفاخر فرهنگی تا دو روز دیگر معلوم میشود/ فیلمهای جشنواره امسال، مربوط به دوران گذشته است/ قنبرعلی تابش را نمیشناسیم و طبعا نمیتوانم در مورد ایشان اظهار نظر کنم/ هیچ حکمی برای تعیین دبیرکل جدید نهاد کتابخانهها نزدهام.

  

داور بخش کاریکاتور ششمین جشنواره تجسمی فجر: جشنوارههای فجر از معتبرترین جشنوارههای بینالمللی هستند/ کیفیت آثار به حدی بالا بود که انتخاب را سخت کرد/ بهترین کاریکاتوریستهای بینالمللی نیز آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده بودند.

  

معاون فرهنگی وزارت ارشاد: قرار نگرفتن نام سیدمهدی شجاعی در لیست اولیه هیئتهای نظارت بر ضوابط نشر ناشی از اشتباه سایت شورای عالی انقلاب فرهنگی بود/ مدیرعامل بنیاد ادبیات داستانی به زودی معرفی میشود

  

نشست فیلم «شیار ۱۴۳» / نرگس آبیار، کارگردان: جنگ برای ما تمام نشده؛ هشت سال دفاع مقدس بهترین پتانسیل برای فیلمسازی است/ خانم زارعی در همه لحظات نقشش روزه بود/ مریلا زارعی: خیلی خوشحالم که در نقش مادر شهید بازی کردم، قشری که در حقشان کوتاهی کردیم.

  

ابراهیم حاتمیکیا: «چ» را تقدیم میکنم به «شیار ۱۴۳»، خانم مریلا زارعی و نرگس آبیار/ نقش مریلا زارعی در این فیلم مثل حاج کاظم آژانس شیشهای ماندگار خواهد شد/ آنقدر که از زنان خیابانی در سینما میبینیم از مادران شهدا صحبتی نمیشود.

  

کاخ جشنواره فیلم فجر با اکران «معراجیها» از مسعود دهنمکی پرتماشاگرترین سانس خود را تجربه کرد/ این فیلم برخلاف فیلمهای چند روز گذشته با ظرفیت بالای سالن در سانس فوقالعاده ساعت یک بامداد اکران شد.

  

فیلم «۵۰ قدم آخر» کیومرث پوراحمد با ادعای سینمای دفاع مقدس در برج میلاد روی پرده رفت و با «کف و سوتهای مخاطبان» به شکل تمسخرآمیز مواجه شد/ این فیلم که در دولت جدید ساخته شده بود کمتر نشانی از دفاع مقدس به همراه داشت/وی یکی از منتقدین جدی مدیران سینمایی دولت قبل بود.

  

پژمانفر، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: وزیر ارشاد تذکرات مجلس درباره فیلمهای حامی فتنه را نادیده گرفته است/ ویرانه نشان دادن کشور و شعار سیاسی دروغ دادن پس از آنکه امروز دیگر برای همه مسجل شده که جنجال تقلب یک فریبی بیش نبوده واقعا جای تاسف دارد

https://shoma-weekly.ir/pmCGVi