ادب و هنر

اخبار کوتاه

«بازار تئاتر ایران» در تالار وحدت افتتاح شد/ برخلاف سالهای گذشته خبری از غرفهبندی نیست و تنها چند میز برای استقرار گروههای معتبر چیده شده/ دبیر جشنواره: بازار فرصتی برای ارتباط بیشتر تئاتریهاست؛ بالای ۲۰۰ هزار هنرمند حوزه نمایش در کشور فعال هستند.

هنرمند خطاط بیرجندی ۴۰ تابلو را از اشعار ابنحسام خوسفی در مدح پیامبر اسلام (ص) خوشنویسی کرد/ این هنرمند تاکنون کوچکترین قرآن مطلای دنیا، بزرگترین نهجالبلاغه مطلای جهان به خط نسخ ایرانی و همچنین بزرگترین تابلوی خط و نقاشی با موضوع سوره یاسین را کتابت کرده است.

گروه کر «آرارات» با حضور در بخش رقابتی جشنواره موسیقی فجر آثاری از «دوره باروک و رمانتیک» و یک قطعه از محمد سریر اجرا میکند / خاچاطوریان، رهبر گروه: تمام تلاش خود را خواهیم کرد که در بخش رقابتی آواز جمعی مقام برتر را به دست آوریم.

مجموعه «رادیو مستند» ساخته محمدعلی شیرزادی که در ۲۶ قسمت ۶۰ دقیقهای در شبکه مستند سیما تولید شده است از امروز، جمعهها روانه آنتن میشود/ این مجموعه به سراغ پشت صحنه بهترین و تاثیرگذارترین برنامههای رادیویی میرود

نشست خبری مشاعره «ستارهها» / تهیهکننده: هدفگذاری برنامه برای دهه فجر است و سری نخست از ۱۲بهمن و سری دوم نوروز از شبکه آموزش پخش میشود/ تصاویر کهکشان و ستارهها را برای لوکیشن انتخاب کردهایم/ مجری: هدف نهایی ما پیشگیری از آسیب به زبان و ادبیات فارسی است.

نخستین کتابخانه تخصصی مد و لباس کشور
به
زودی تشکیل میشود/ این کتابخانه به همت بنیاد ملی مد و لباس و در محل این بنیاد و با هدف ارائه تازهترین آثار مکتوب در حوزه طراحی لباس و پارچه تشکیل میشود/ این طرح، در مرحله راهاندازی و تأمین منابع قرار دارد .

دبیر جشنواره فیلم فجر: مجموع پنج هزار صندلی سینما درگیر جشنواره میشوند/ زوج بودن هیئت داوران ایرادی ندارد؛ نمیخواهیم رأی لرزان داشته باشیم/ سینمای ایران را فراتر ببینید؛ قرار نیست ۹۰ دقیقه فیلم صرف نمایش پیداکردن یک سکه در جوی بشود/ من دخالتی در آراء ندارم.

https://shoma-weekly.ir/pxP6xB