ادب و هنر

اخبار کوتاه

اول بهمنماه، زمان ثبت نام ناشران در بیستوهفتمین نمایشگاه کتاب تهران اعلام شد/ بنابر مصوبه شورای برنامهریزی محل ثبتنامها، فرمهای ثبتنام و ضوابط و مقررات حضور ناشران برای شرکت، از ۲۷ دی ماه از طریق سایتهای مربوطه مشخص و قابل دسترس خواهد بود.

بیر هفتمین جشنواره قند پارسی: تنها حمایت کننده ما در این چند سال برگزاری جشنواره مرکز آفرینشهای ادبی حوزه هنری بوده است/ مرحله اول داوریها به پایان رسیده است و تا دو روز آینده مرحله نهایی داوریها آغاز میشود.

بیر دوازدهمین جشنواره قلم زرین: انتخاب داوران انجام شده و اسامی آنها هم به انجمن قلم ارسال شده است/ قرار است در روزهای آینده جلسه اول با حضور داوران و هیئت مدیره تشکیل شود تا دوازدهمین دوره کار خود را آغاز کند

قد ۲۸ دوره جشنواره موسیقی فجر؛ محمد گلریز: این جشنواره به واسطه عنوانش باید با رنگ و بویی انقلابی برگزار شود که در این مورد نقدهای اساسی به برگزارکنندگان جشنواره وارد است/ نباید جای خالی هنرمند انقلابی در چنین فستیوالی احساس شود.

دیر شبکه سه: تلاش کردیم داوران «جشنواره جام جم» در همه صفات «برترین» باشند/ نفس این رویداد تجلیل از همه هنرمندان زحمتکش است/ حمایت ما از برگزیدگان جدی و عملی است در جشنواره هم برای مردم و هم جامعه هنری دغدغه شده است
ت
جلیل از محمد کاظم کاظمی، شاعر افغان؛ حدادعادل: شعر کاظمی، شعر بغض در گلو شکسته ملت افغان است و بنمایه های شعر خراسان بزرگ در شعر او دیده میشود/ به عضویت یک شاعر گران مایه در فرهنگستان زبان فارسی افتخار میکنیم. سعید جلیلی: شمشیر روی نقشه جغرافیا نتوانسته است بین ما و افغانی ها خاکریز درست کند/ سفیر افغانستان در ایران: این برنامه از ثمرات نیکوی هجرت به ایران است/ قزوه: در حق قنبرعلی تابش، شاعر افغان ظلم شده است.
د
بیر برنامههای دهه فجر سیما در نشست خبری: «معمای شاه» از ١٨ بهمن جمعهها ساعت ٢٢ و «انقلاب زیبا» از شبکه یک و «دربند اروند» از شبکه سه پخش می شوند/ پخش ۵٠ تله فیلم، ۱۲۰ قسمت مستند در ٣۶٠٠ دقیقه، ۵٠ برنامه گفتگو محور و ٧۵٠ دقیقه پویانمایی در دستور کار سیماست.


https://shoma-weekly.ir/EUzWq9