ادب و هنر

اخبار کوتاه

نمایش «خورشید کاروان» در بیست و چهارمین سال اجرای خود از 21 آذرماه لغایت 2 دی ماه در سالن اصلی مرکز همایش های برج میلاد همه روزه از ساعت 20 شب میزبان تماشاگران تهرانی خواهد بود.

جبهه فرهنگی مقاومت در گرجستان: جشنواره فیلم مقاومت ایران در گرجستان به همت رایزنی فرهنگی کشورمان، 24 آذرماه به مدت چهار روز در شهرهای تفلیس، کوتایسی و باتومی با حضور چهار فیلم سینمایی «استرداد»، «فرزند چهارم»، «روزهای زندگی» و «تنهای تنهای تنها» برگزار میشود.

حضور تکفیری ها در سرزمین انیمیشن: «یاغشیها» اولین مجموعه طنز انیمیشن با موضوع داعش در 5 بخش یک دقیقهای به زودی در شبکه افق پخش خواهد شد. «یاغشیها» که حاصل ترکیب واژه های یاغی و داعشی است سعی دارد با نگاهی طنز به گروهک داعش، ضعف شخصیتی و رفتاری آنان را به نمایش گذارد. تولید کننده این انیمشین که امید دارد در فضای مجازی نیز کارهایش دیده شود می گوید پس از دریافت بازخوردهای آن، 15 قسمت بعدی را خواهد ساخت.

حاج صادق آهنگران که در سالهای دفاع مقدس با نواهای حماسی خود، مشوق و ترغیبکننده حمایت مردم و حضور رزمندگان در جبهههای نبرد حق علیه باطل بود، وظیفه دبیری اکرانهای مردمی پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار را بر عهده گرفت.

هر چند از ماهها قبل از آغاز فیلمبرداری نخستین نسخه از فیلم «محمد(ص)» مجید مجیدی در سال ۱۳۹۰، حملات جریانهای وهابی و سلفی به این فیلم آغاز شد اما این روزها تلاش برای تحریم پیشدستانه اکران این فیلم آغاز شده است؛ آنچنان که در مصر، قطر، امارات، کویت، بحرین و اردن به بهانه مخالفت با به تصویرکشیدن پیامبر اکرم(ص) اعلام تحریم صورت گرفته است. حال آنکه تصویری از ایشان در فیلم نمایش داده نخواهد شد.

نمایش «خورشید کاروان» در بیست و چهارمین سال اجرای خود از 21 آذرماه لغایت 2 دی ماه در سالن اصلی مرکز همایش های برج میلاد همه روزه از ساعت 20 شب میزبان تماشاگران تهرانی خواهد بود.

علیرضا قزوه گفت: بیشتر نسخ خطی فارسی در هند است. تعدادی از این نسخهها را با تبادلاتی که با بعضی کتابخانهها داشتیم به ایران آوردم. در یکی از جلساتی که خدمت رهبری بودیم از جد مادریشان سوال پرسیدم و نام بردم. خندیدند و گفتند نکند چیزی دربارهاش پیدا کردهای! جواب دادم یک نسخه خطی از یکی از کتابهایش را در هند یافتهام. چاپ همانند کردم و به آقا هدیه دادم چون ایشان نسخه خطی قبول نمیکنند.

https://shoma-weekly.ir/pELSHn