ادب و هنر

اخبار کوتاه

نمایش «عباس» براساس قصه‌های مستند و واقعی 8 سال دفاع مقدس است. این اثر روایت دختر شهیدی است که در تب و تاب دوری پدر دوران کودکی و نوجوانی خود را می‌گذراند تا اینکه دلش می شکند و ناگهان ... . کارگردان اثر می گوید: اگرچه هر لحظه از 8 سال دفاع مقدس مملو از قصه و رمز و راز است ولی اکنون زمان آن رسیده است تا وضعیت پس از جنگ و مسائلی که خانواده‌ها با آن روبرو بوده‌اند را به نمایش درآورد زیرا زخم‌هایی بر تن آنها وجود دارد.

رونمایی از مستند جنجالی «پروندههای K.S»

فیلم مستند«پرونده های K.S» براساس اسناد، تصاویر و افشاگریهای «کورت سانفیلد» مامورسابق سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا و تصویر بردار انفجارهای برجهای دوقلو ساخته شده است. این فیلم با ساختاری منسجم و صحنههایی تکان دهنده پرده از رازها و نقشههای پشت پرده دولت سری ایالات متحده آمریکا و دروغهای بزرگ غرب در زمینه انفجار برجهای دوقلو، پروندههای اتهام ساخت بمبهای اتمی و سلاحهای هستهای و شیمیایی و بیولوژیکی به کشورهای استقلالطلب و مسلمان برمیدارد.

 

«عباس» روایت زخمهای قلب یک دختر شهید

نمایش «عباس» براساس قصههای مستند و واقعی 8 سال دفاع مقدس است. این اثر روایت دختر شهیدی است که در تب و تاب دوری پدر دوران کودکی و نوجوانی خود را میگذراند تا اینکه دلش می شکند و ناگهان ... . کارگردان اثر می گوید: اگرچه هر لحظه از 8 سال دفاع مقدس مملو از قصه و رمز و راز است ولی اکنون زمان آن رسیده است تا وضعیت پس از جنگ و مسائلی که خانوادهها با آن روبرو بودهاند را به نمایش درآورد زیرا زخمهایی بر تن آنها وجود دارد.

 

استقبال هنرمندان ۱۵ کشور از جشنوارۀ هنرهای تجسمی فجر

از زمان اعلام فراخوان ششمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر در اول مرداد ماه تاکنون حدود 800 هنرمند داخلی و خارجی برای شرکت در جشنواره ثبت نام کردهاند، در بخش بینالملل جشنواره که در رشتههای کاریکاتور، عکاسی، پوستر و تصویرسازی برگزار می شود تاکنون هنرمندان 15 کشور از جمله کشورهای بلژیک، اوکراین، شیلی، فرانسه، مالزی، چک، لوکزامبورگ، اسپانیا، عمان، آذربایجان و ... فرم شرکت در جشنواره را تکمیل کردهاند. سایت جشنواره در این مدت بیش از 43 هزار بازدید کننده داشته است و باتوجه به مهلت ارسال ثبت نام و ارسال آثار بهنظر میرسد شرکت کنندگان داخلی و خارجی در این دوره جشنواره قابلتوجه باشد.

 

میزبانی در سبک زندگی اسلامی

در راستای فرمایشات رهبری در حوزه تمدنسازی نوین اسلامی که بحث سبک زندگی اسلامی را مطرح کردند. همایش «میزبانی در سبک زندگی اسلامی» با هدف دستیابی به راهکارهای مناسب در خصوص میزبانی و اهمیت آن که در اسلام، با حضور بیش از 40 نفر از نخبگان و کارشناسان این حوزه در شهر مقدس قم برگزار شد. در این همایش کارشناسان و سخنرانان این همایش درباره اهمیت و جایگاه میزبانی اعم از فردی و سازمانی در اسلام با استناد به منابع دینی و نسبت بین سبک زندگی اسلامی و الگوی اسلامی میزبانی و همچنین روش مطلوب برای دستیابی به منظومه فکری در موضوع میزبانی مباحثی را مطرح و درباره آن  بحث و تبادل نظر کردند.

 

https://shoma-weekly.ir/nnVuZH