ادب و هنر

اخبار کوتاه

دکتر یحیی آل اسحاق در بازدید از نمایشگاه کتاب گفت: با انتشار آثاری در حوزه انقلاب و دفاع مقدس ، می‌توان الگوهای غیرمنطبق با جمهوری اسلامی را از بین برد. به گزارش روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی وی افزود: با انتشار آثاری در حوزه انقلاب و دفاع مقدس می‌توان ادبیات انقلاب را زنده نگه داشت تا الگوهای متفرقه جای الگوهای انقلابی را نگیرند.

  تقدیر از مجیدمجیدی در اجلاس «دیپلماسی و قدرت نرم در سیره پیامبر اعظم(ص)»

یکی از برنامههای جانبی اجلاس بینالمللی «دیپلماسی و قدرت نرم در سیره پیامبر اعظم (ص)» تقدیر از مجید مجیدی کارگردان فیلم محمد(ص)بود. به گزارش خبرنگار شما، اجلاس بینالمللی دیپلماسی و قدرت نرم در سیره پیامبر اعظم (ص) با حضور 600 تن از صاحبنظران داخلی و خارجی در سالن همایشهای بینالمللی صدا و سیما برگزار شد. در این مراسم از چهار اندیشمند و عنصر فعال در بازنمایی اندیشه و شخصیت پیامبر اکرم(ص) تقدیر شد. آیتالله سید جعفر مرتضی، محقق برجسته شیعه، حجتالاسلام محمدحسن اختری، دبیرکل مجمع جهانی اهلبیت(ع)، ظفر بنگاش مدیر مؤسسه اندیشه اسلامی معاصر در تورنتو کانادا و مجید مجیدی کارگردان برجسته ایرانی به دلیل ساخت فیلم پیامبر اسلام افرادی بودند که مورد تقدیر قرار گرفتند.

  دکتر آل اسحاق در بازدید از نمایشگاه کتاب: توسعه انقلاب با انتشار آثار حوزه انقلاب و دفاع مقدس ممکن است

دکتر یحیی آل اسحاق در بازدید از نمایشگاه کتاب گفت: با انتشار آثاری در حوزه انقلاب و دفاع مقدس ، میتوان الگوهای غیرمنطبق با جمهوری اسلامی را از بین برد. به گزارش روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی وی افزود: با انتشار آثاری در حوزه انقلاب و دفاع مقدس میتوان ادبیات انقلاب را زنده نگه داشت تا الگوهای متفرقه جای الگوهای انقلابی را نگیرند.

آل اسحاق تصریح کرد: پایداری و رشد فرهنگ مقاومت با انتشار آثاری در این زمینه میسر است وگرنه  این فرهنگ فراموش میشود.

رییس اتاق بازرگانی تهران در ادامه به کتاب «دا» اشاره کرد و گفت: کتاب «دا» یکی از همین الگوهاست که با استقبال خوبی روبهرو شده و به 5 زبان دنیا هم ترجمه شده است. اگر به فکر توسعه انقلاب هستیم باید چنین آثاری را چه در داخل و چه در خارج ،با توجه به ادبیات و تکنولوژی روز، منتشر کنیم و این کار بزرگی است.

  ملکه اکران شد

فیلم سینمایی «ملکه» به کارگردانی محمدعلی باشهآهنگر همزمان با تهران در شش سالن سینما در شهرستانها هم به نمایش درآمد. به گزارش خبرنگار شما، مدیر پخش دفتر نسیم درباره اکران ملکه گفت: متأسفانه فرصت مناسب برای تبلیغات فیلم نداشتیم و تنها در چند شب تیزر تبلیغاتی فیلم از رسانه ملی پخش شد. در حال حاضر این فیلم در 12 سالن سینما در تهران به نمایش درآمد و در چهار شهرستان اصفهان، مشهد، رشت و شیراز در شش سالن سینما اکران میشود. بنا بر این گزارش «ملکه» داستان یک دیدهبان در پالایشگاه نفت آبادان است که هنگام جنگ ایران و عراق برایش اتفاقاتی رخ میدهد. در این فیلم میلاد کیمرام، حمیدرضا آذرنگ و مصطفی زمانی به ایفای نقش میپردازند.

  ماه بندان

رونمایی «ماهبندان» که حاشیهنگاریهای محمدرضا شهبازی از سفر رهبر انقلاب به خراسان شمالی است در در غرفه مرکز اسناد انقلاب اسلامی انجام شد. نویسنده این کتاب محمدرضا شهبازی است. او بعد از انتشار 6 کتاب در باره سفرهای مقام معظم رهبری در این کتاب نگاهی متفاوت داشته است، او اتفاقهایی که دورتر از کانون سفر میافتند و الزاماً در نزدیکی رهبر انقلاب شکل نمیگرفته را مورد توجه و روایت خود قرار داده است. شهبازی در پاسخ به این سؤال که عجیبترین و تاثیرگذارترین صحنهای که در طول سفر دیده و در کتاب آورده است، گفت: من در این چند روز صحنههای عجیبی دیدم اما یکجا واقعاً کم آوردم و آن برخورد ما با افرادی بود که از روز اول سفر به امید روزی که رهبر انقلاب به مزار شهدا بیایند در مزار بیتوته کرده بودند و 5 روز به خانه نرفته بودند. لازم به ذکر است چاپ این کتاب در ایام برگزاری نمایشگاه تمام شد و به چاپ دوم رسید.

https://shoma-weekly.ir/hQAyrs