ادب و هنر

اخبار کوتاه

تجلیل از حبیب چایچیان (حسان) علی انسانی: برخی موارد بیتی را که شاعر می‌سراید به حساب خودش می‌گذارد و می‌گوید مال من است در حالی که باید بگوید سهم من شده و به من اعطا شده است. آنچه که حبیب چایچیان در آثارش گفته است، تصنعی نبوده بلکه باور ایشان بوده است. بنده سراپا ارادت به ایشان هستم و اولین شعر را در ۱۶ سالگی در حضور خودش خواندم.

تجلیل از حبیب چایچیان (حسان) علی انسانی: برخی موارد بیتی را که شاعر میسراید به حساب خودش میگذارد و میگوید مال من است در حالی که باید بگوید سهم من شده و به من اعطا شده است. آنچه که حبیب چایچیان در آثارش گفته است، تصنعی نبوده بلکه باور ایشان بوده است. بنده سراپا ارادت به ایشان هستم و اولین شعر را در ۱۶ سالگی در حضور خودش خواندم.

طالبزاده، دبیر جشنواره: آثار و رویکرد «افق نو» را به بخش بینالملل عمار آوردیم/ آثار پویانمایی امسال سطح بینالمللی دارند/ جلیلی: تلاش کردیم در این دوره هزینهها پایین بیاید و از کمکهای مردمی بیشتر استفاده کنیم

چاپ چهارم کتاب «دوشنبهای که میآید» شامل زندگینامه داستانی شهید محراب آیتالله دستغیب
به
زودی توسط سوره مهر راهی بازار نشر میشود / این کتاب روایتی زیبا و تاثیرگذار از مجاورت یک عضو سازمان کمونیستی با شهید آیتالله عبدالحسین دستغیب در زندان ساواک است.

سید عباس صالحی، معاون فرهنگی ارشاد در حکمی از سوی وزیر ارشاد به عنوان رئیس بیست وهفتمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران منصوب شد.

ویژه برنامه «پرده عشاق» به عنوان بخش دوم برنامههای فرهنگی هنری تهران به مناسبت ماههای محرم و صفر و در قالب مجموعه برنامههای «زندگی در جغرافیای حسین (ع)» از روز جمعه ۸ آذر آغاز میشود/ تجلیل از حبیبالله چایچیان، حسامالدین سراج و محمدرضا آقاسی از جمله این برنامهها است .

ستاد سی و دومین «جشنواره بینالمللی فیلم فجر» ضوابط فنی سینماهای متقاضی حضور در جشنواره را اعلام کرد/ بدین منظور سینماهای متقاضی شرکت در جشنواره ملزم به مجهز به سیستم نمایش دیجیتال شدهاند.

چرایی شکست اقتصادی آلبومهای موسیقی/ یک تهیهکننده موسیقی: از آنجا که در چارچوپ اداری موسیقی کشور، هیچ چیزی سر جای خودش نیست، نباید انتظار اقتصاد موسیقی پویا را داشته باشیم/ واژه «حق مولف» آنقدر تکرار شده که کم کم تبدیل به یک لطیفه بیمزه شده است.

لوکیشنهای نظامی سریال «پرواز در ارتفاع صفر» سامان سالور مشخص شدند/ تهیهکننده: پایگاههای شکاری تهران، اصفهان و دزفول لوکیشن ما است و
۶۰ درصد صحنه
ها مثل عملیات هوایی در این پایگاهها انجام میشود/ با اتمام کار سالور در پروژه سینمایی «تمشک» تصویربرداری سریال آغاز خواهد شد

https://shoma-weekly.ir/ixIbfI