ادب و هنر

اخبار کوتاه

مذاکره با مل گیبسون برای «جوخه خودکشی ۲»

کمپانی برادران وارنر در حال مذاکره با مل گیبسون است تا جایگزین دیوید آیر برای کارگردانی قسمت دوم «جوخه خودکشی» شود. به گزارش مهر، مل گیبسون برای کارگردانی قسمت دوم فیلم «جوخه خودکشی» انتخابشده و مذاکره برای رسیدن به توافق نهایی بین وی و کمپانی سازنده فیلم در جریان است. درعینحال کارگردانان دیگری نیز برای جایگزینی دیوید آیر موردتوجه قرار گرفتند که رابین فلایشر کارگردان «زامبی لند» و دانیل اسپینوزا سازنده «خانه امن» و جاستین لوین سازنده جسدهای گرم ازجمله آنها هستند. فیلم نخست «جوخه خودکشی» که در دنیای مارول میگذشت نقدهای مثبتی نگرفت اما بااینحال ۷۴۵ میلیون دلار در باکس آفیس جهانی فروش کرد و به همین دلیل بهسرعت موضوع ساخت قسمت دوم آن موردنظر واقع شد.

جرقه اهدای عضو با «نفس شیرین»

کارگردان سریال «نفس شیرین» گفت: قصه این اثر از جایی شروع میشود که قتلی اتفاق میافتد و طی آن، داستان به اهدای عضو میرسد. «سیامک خواجه وند» کارگردان سریال «نفس شیرین» به فارس گفت: حین تولید «نفس شیرین» و دررفت و آمدهایی که به بیمارستان مسیح دانشوری داشتم با پزشکی آشنا شدم که به همراه عکس و مستندهایی که در دست داشت، قصهای واقعی را برایم تعریف کرد و من نیز طی آن تصمیم به نگارش طرحی برای سریال گرفتم. وی ادامه داد: این قصه در اصل داستانی مذهبی دارد که درباره اهدای عضو طراحیشده است. دوست دارم از همینالان تقاضایی از مسئولان داشته باشم تا ما را در تولید و ساخت این اثر حمایت کنند و در برخی فضاها ما را تنها نگذارند چراکه در تولید «نفس شیرین» برخی مواقع با مشکلاتی مواجه میشدیم که اذیتمان میکرد.

«معبر» جلوی دوربین

سید مجید صالحی قصد دارد فیلم کوتاه دفاع مقدسی «معبر» را جلوی دوربین ببرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ صالحی در تازهترین فعالیت خود سراغ ساخت فیلمی با عنوان «معبر» رفته است که بهجز کارگردانی، نویسندگی آن را بر اساس طرحی از سعید شکیبا بر عهده داشته است. این فیلم که ژانر دفاع مقدس دارد، در شهرک دفاع مقدس جلوی دوربین میرود و روایتگر داستان چهار رزمنده است که قصد شناسایی عملیات رادارند. پیشتولید «معبر» از بیست و ششم همین ماه آغازشده و تا 10 روز آینده ادامه دارد و گروه سازنده با حساسیت به دنبال انتخاب بازیگران و عوامل آن هستند. «معبر» به کارگردانی سید مجید صالحی و تهیهکنندگی محمدامین تیموری است.

https://shoma-weekly.ir/IECarb