ادب و هنر

اخبار کوتاه

تولید برنامه «کودک شو»

پیشتولید مسابقه خانوادگی «کودک شو» با حضور چهرههای مطرح حوزه سینما، تلویزیون، موسیقی و ... آغاز شد. «کودک شو» عنوان جدیدترین برنامه شبکه نسیم است که به کارگردانی «رضا مهران فر» و تهیهکنندگی «ابوذر پورمحمدی» و «رضا نصیری شهرضایی» بهتازگی وارد مرحله پیشتولید شده است. این برنامه بر اساس مطالعات و تحقیقات صورت گرفته، در راستای اهداف موردنیاز جامعه و موضوعات روز، با محوریت پیوند بین دنیای کودکان و خانوادههایشان شکلگرفته است. از این منظر، وجه بازی و تلاش و دورهمی خانوادگی در این برنامه نسبت به رقابت و بردوباخت در اولویت قرار میگیرد.

پروژه «کودک شو» در چارچوب یک برنامه با گونه «مسابقه - بازی» است که رقابتی رابین کودکان سه تا پنج سال و والدینشان برگزار میکند. در این برنامه علاوه بر بخش رقابتی، چهرههایی از بخشهای گوناگونی چون بازیگران سینما، تلویزیون، خوانندگان، فعالان حوزه موسیقی و... نیز به همراه فرزندانشان حاضر میشوند و در این قسمت هم برنامههایی برای مهمان ویژه در نظر گرفتهشده است. یک مجری از بین بازیگران سرشناس سینما و تلویزیون انتخابشده است که از ابتدا تا انتها، مسابقه و برنامه را هدایت میکند.

«جواد افشار» و آنام

کارگردان سریال «آنام» گفت: بخشی از لوکیشنهایمان در تهران و بخش دیگری در آذربایجان شرقی است. یکبار برای بازبینی لوکیشن به مناطق آذربایجان سفر کردیم و قرار است بازهم به این منطقه سفر کنیم. «جواد افشار» کارگردان سریال «آنام» که پیشازاین «مهر نامیرا» بود، به خبرگزاری فارس گفت: ترجیح دادیم نام «آنام» را به معنی مادرم برای سریال انتخاب کنیم. مدتی است که وارد مرحله پیشتولید شدیم و به امید خداوند تا پایان سال این سریال را مقابل دوربین خواهیم برد. این کارگردان با اشاره به لوکیشنهای «آنام» نیز گفت: بخشی از لوکیشنهایمان در تهران و بخش دیگری در آذربایجان شرقی است. وی همچنین افزود: با توجه به وضعیت اقتصادی تلویزیون مجبور هستیم تا با وسواس و تمرکز بیشتری به انتخاب گروه بازیگرانمان بپردازیم. بههرحال این سریال پر بازیگر است و ما با توجه به بودجه مشخصی که در اختیار این پروژه قرارگرفته است، میخواهیم با محدودیت و مراقبت بیشتری به بهترین گروه از بازیگران دست پیدا کنیم که نه به سریال ضربه بخورد و نه اینکه با توجه به بودجه، شرایط مالی نامناسبی پیدا کنیم.

تکذیب «مهدی هاشمی»

«مهدی هاشمی» مصاحبه منسوب به خود را که دریکی از کانالهای ماهوارهای پخش شد تکذیب کرد. مهدی هاشمی بازیگر تلویزیون و سینمای ایران در گفتگوی کوتاهی با خبرگزاری صبا اظهار داشت: گفتگوی کوتاهی درباره آتشسوزی ساختمان پلاسکو با یکی از روزنامهها داشتم که متأسفانه از یکی از کانالهای ماهوارهای سر درآورد که نمیدانم چیست! وی در ادامه افزود: ضمن اینکه روش صحیح پیاده کردن یک گفتگو آن است که گفتگوکننده لحن و حساسیت خود را به کار نبرد و لحن مصاحبهشونده را انتقال دهد. من هیچگاه تحریککننده و شعارگونه حرف نمیزنم و ادبیات من طور دیگری است. این روش مصاحبهها باعث میشود که آدم از هر چه مصاحبه جز با آشنایان دوری کند.

شروع «بازی نقابها»

سریال «بازی نقابها» با فضایی اجتماعی و با محور اقتصاد داخلی در شبکه دو ساخته خواهد شد. به گزارش مهر، «بازی نقابها» به تهیهکنندگی «علی مهام» برای تولید در شبکه دو ساخته میشود که این روزها فیلمنامه آن در حال نگارش است. «بازی نقابها» یک اثر اجتماعی است که اقتصاد داخلی و کشاورزی محور آن قرار دارد و قرار است به دلیل موضوع و روابط و مناسبات، تصویربرداری و ضبط آن در میان ترکمنها انجام شود. نگارش فیلمنامه این سریال رو به پایان است و در ۴۰ قسمت نوشته خواهد شد. هنوز کارگردان این مجموعه نمایشی مشخص نشده اما با چند نفر دراینباره صحبت شده است.

https://shoma-weekly.ir/6Jp4je