ادب و هنر

اخبار کوتاه

اجازه نمیدهیم عدهای پرچم آمریکا را در ایران برافراشته کنند

وزیر سابق ارشاد در جشنواره هنری حقوق بشر آمریکایی گفت: متاسفانه این روزها اگر کسی بخواهد علیه آمریکا سخنی بگوید هجمههایی علیه او صورت میگیرد؛ همچنین شاهد هستیم که در سالهای اخیر بی مهریهایی برای برگزاری اینگونه کنفرانسها و همایش‌‌ها صورت میگیرد. گفتنی است این جشنواره با حضور مهمانانی چون «نادر طالب زاده»، «محسن مومنی شریف» «سید محمد حسینی» وزیر سابق ارشاد، و... برگزار شد.

آثار هنرمندان ایرانی در آمریکا

نمایشگاه آثار خوشنویسی و نقاشیخط هنرمندان ایرانی در پایتخت آمریکا گشایش مییابد. قرار است نمایشگاهی از آثار خوشنویسی و نقاشیخط اساتید برجسته و هنرمند ایرانی همزمان با پانزدهمین سالروز وقوع حملات تروریستی یازدهم سپتامبر برپا میشود. آیین افتتاح این نمایشگاه روز یکشنبه، مقارن با
۱۱ سپتامبر ٢٠١٦ (۲۱ شهریورماه) در شهر واشنگتن - پایتخت آمریکا برگزار می
شود.

معرفی سالنهای پنجمین جشنواره «تئاتر شهر»

مجموعه تئاتر مولوی، سالن های مجموعه
تالار محراب، خانه نمایش اداره برنامه های تئاتر به جمع سالن های اجرای آثار پنجمین جشنواره تئاتر شهر پیوستند. تاکنون حضور فرهنگسرای فدک، فرهنگسرای خاوران، فرهنگسرای سرو، فرهنگسرای شفق، فرهنگسرای ارسباران و باغ موزه هنرهای ایرانی در این جشنواره قطعی شده است. پنجمین جشنواره تئاتر شهر از ۲۲ شهریور آغاز می
شود.

رهبر انقلاب هیچ شبی بدون مطالعه نمیخوابند

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در گفتگو با یکی از رسانهها با اشاره به اهمیتی که رهبر انقلاب به کتابخوانی و مطالعه قائل هستند گفت : ایشان بسیار اهل مطالعه بوده و شبی را بدون مطالعه کتاب نمی خوابند. آیت الله محمدی گلپایگانی افزود: رهبر معظم انقلاب همیشه وقتی می خواهند استراحت کنند کتابی کنار دستشان قرار دارد.

تمدید نمایشگاه نوشت افزار ایرانی

به گزارش «شما» به نقل از «نسیم آنلاین»، سعید حسینی، مدیرعامل مجمع نوشت افزار اسلامی ایرانی دلیل این تمدید را استقبال کمنظیر خانوادهها برشمرد و افزود: امسال شاهد استقبال خوبی از نمایشگاه بودیم و بسیاری از خانوادهها و مسئولان فرهنگی نیز درخواست تمدید این نمایشگاه را داشتند؛ به همین منظور با هماهنگی دستگاههای مربوطه نمایشگاه تا تاریخ 19 شهریور تمدید شد.

برگزاری کارگاههای آموزشی فلسفه میان فرهنگی

این کارگاهها شامل کلاسهای طرحی برای فلسفه میان فرهنگی با تدریس علیاصغر مصلح، استاد فلسفه دانشگاه، «فلسفه میان فرهنگی و تاریخ نگاری فلسفه» با تدریس محمدرضا حسینی بهشتی و «فلسفه میان فرهنگی و مسائل کلیدی تفکر معاصر» با تدریس احمدعلی حیدری خواهد بود. گفتنی است این کارگاهها به همت پژوهشکده فرهنگ معاصر پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و انجمن فلسفه میانفرهنگی ایران برگزار میشود.

https://shoma-weekly.ir/Gz617e