ادب و هنر

اخبار کوتاه

چهاردهمین جشنواره یاد یار مهربان

چهاردمین جشنواره «یاد یار مهربان» با هدف افزایش علاقه به مطالعه و بالابردن سرانه مطالعه در بین دانشآموزان شهر تهران در مهرماه برگزار میشود. جشنواره یاد یار مهربان به همت موسسه نشر شهر وابسته به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران چهاردهمین دوره خود را پشت سر میگذارد و کتابهایی در این جشنواره برای دانش آموزان ارائه میشود.

شهدای غواص در جشنواره مقاومت

پنج فیلم با موضوع شهدای غواص در چهاردهمین جشنواره بینالمللی مقاومت اکران میشود. روابط عمومی جشنواره بینالمللی فیلم مقاومت با اعلام این خبر افزود: شهدای غواص و گمنامی که حال و هوای کشور را دگرگون کردند، آمده بودند تا پیام ایستادگی و مقاومت را دوباره برایمان زنده کنند.

کنسرت در استانهای خراسان

با توجه به تاکیدات امام جمعه مشهد در خصوص برگزاری برنامههایی نظیر کنسرت؛ وزیر ارشاد در استان اردبیل گفت: مخالفت در مورد برگزاری کنسرت موسیقی در سایر استانهای خراسان قابل قبول نیست و ما درصدد هستیم کنسرت موسیقی را در استانهای خراسان رضوی، جنوبی و شمالی برگزار کنیم.

تخفیف ۵۰ درصدی نمایشهای مولوی

مرکز تئاتر مولوی درنظر دارد تا با طرح «خانواده+ تئاتر»، جهت بهرهمندی خانوادههای علاقهمند به هنر نمایش تسهیلات ویژهای در نظر بگیرد. بنا بر این طرح؛ از این پس در تمامی فصول اجراییِ نمایشها، خانوادههای علاقهمند میتوانند در قالب روز «خانواده+تئاتر» که از پیش اطلاع رسانی میشود، بلیت تمامی نمایشهای این مجموعه را با پنجاه درصد تخفیف خریداری کنند.

حضور ۲۵ هزار مخاطب در یک شب

نمایش فصل شیدایی که در شهر قزوین به اجرا در آمد، توانست رکورد قبلی حضور مردمی برای بازدید از این نمایش را بشکند. پیش از این بیشترین میزان حضور مردمی در نمایش فصل شیدایی مربوط به اجرای شهر یزد در سال 94 بود که 14 هزار نفر از مردم یزد از اجرای این نمایش دیدن کرده بودند.

زنان عشایر با نقشهای «شادی»

نمایشگاهی از آثار دستبافتههای زنان عشایر که با طرحها و نقشهای «شادی تاکی» گره خورده بود، در گالری جهان مجموعه هنرپژوهی نقش جهان به نمایش درآمد. این نمایشگاه شامل 18 اثر از طرحها و نقشهای «شادی تاکی» است که با عنوان «گبههای شادی» و به یاد زندهیاد پرویز کلانتری افتتاح شد.

https://shoma-weekly.ir/8lOS0y