ادب و هنر

اخبار کوتاه

جشنواره برنامههای تابستانی

سازمان فرهنگیهنری شهرداری با ایجاد زمینه مناسب برای شکلگیری حس رضایت، توان انتخابگری و احساس استقلال در شهروندان تهرانی، ویژهبرنامه «جشنواره تابستانی» را اجرا میکند. گفتنی است گسترش فرهنگ صبر و شکیبایی، آرامش و مهربانی، گسترش و تعمیق شناخت شهروندان از الگوهای دینی و گسترش شعار «تهران، تکریم زندگی» در میان شهروندان از اهداف برگزاری این جشنواره اعلام شده است.

انتصاب در رسانه ملی

معاون سیما با صدور احکام جداگانهای مدیران گروههای فیلم و سریال شبکههای سه و پنج سیما را با هم جابهجا کرد. میرباقری در حکم انتصاب مهدی روشن روان و غلامرضا الماسی به سمت مدیران گروههای فیلم و سریال شبکههای سه و پنج، بر تولید آثار متنوع و فاخر نمایشی در شبکههای سیما تأکید کرد.

مجوز ساخت مجموعه شهرزاد

براساس جلسه شورای پروانه نمایش خانگی که با حضور اکثر اعضا برگزار شد، با ساخت فیلمنامههای «سریال شهرزاد/ سری دوم» به تهیهکنندگی سیدمحمد امامی و کارگردانی حسن فتحی و «راه و بیراه» به تهیهکنندگی نورالدین گودرزی و کارگردانی جهانگیر ابیضی موافقت به عمل آمد.

افتتاح رسمی پانورامای دفاع مقدس

مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس گفت: بخش پانورامای باغ موزه دفاع مقدس در سوم خرداد سال جاری به صورت آزمایشی افتتاح شد و پس از رفع ایرادات آن در ۳۱ شهریور به صورت رسمی افتتاح میشود. گفتنی است این پروژه در سوم خرداد سال جاری برای اینکه توان زیرساختی و کنترل نرمافزاری آن مورد بررسی قرار بگیرد به صورت آزمایشی افتتاح شده بود.

انتصاب مدیر اجرایی جشنوارهموسیقی

علی ترابی مدیر اجرایی جشنواره ملی موسیقی جوان شد. در حکم دبیر دهمین جشنواره ملی موسیقی جوان آمده است: با عنایت به برنامهریزی دقیق و برگزاری منظم دورههای هفتم، هشتم و نهمِ جشنواره موسیقی جوان، جنابعالی به دبیریِ اجرایی دهمین جشنواره ملی موسیقی جوان منصوب میشوید.

برگزیدگان چهاردهمین مهرواره شعر و داستان

برگزیدگان بخشهای مختلف چهاردهمین مهرواره شعر و داستان جوان سوره در مراسم اختتامیه مهرواره معرفی شدند که اسامی آنها به شرح زیر است: در بخشهای داستان کوتاه: امین اطمینان- روسیه؛ جایزه ویژه شعر: حسین زحمتکش تردید؛ ترانه: امید روزبه - سنگ تمام؛ شعر نو، نیمایی و آزاد: آریا معصومی- قطار کوچک؛ شعر سنتی: حسن خسروی وقار- میراث به عنوان برگزیدگان این دوره از مهرواره شعر و داستان انتخاب شدند.
https://shoma-weekly.ir/B87jR2