ادب و هنر

اخبار کوتاه

بهمن زرینپور در گذشت

زرینپور بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون در سن ۷۵ سالگی درگذشت. وی فعالیتش را در سینما با «دستیاری» در فیلم ستارخانه به کارگردانی زندهیاد علی حاتمی آغاز کرده بود. بهمن زرین پور متولد ۱۳۲۰ کرمانشاه است. وی همچنین همسر مینا جعفر زاده بازیگر سینما و تلویزیون است.

سایبر به روی آنتن رفت

مجموعه تلویزیونی سایبر از روز شنبه به روی آنتن رفت. «سایبر» درباره کلاهبرداریهای سایبری و تخلف در فضای مجازی است و فیلمنامه آن را علیرضا آلیمین نوشته و در نگارش آن از پروندههای واقعی بهرهبرداری شده است. لازم به ذکر است این سریال در 12 قسمت تولید شده که تقریبا هر چند قسمت از آن یک قصه مستقل دارد.

کاهش کمی کتاب تا ۱۳درصد

وزیر ارشاد در مراسم نکوداشت روز قلم در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی گفت: در سه ماه اول سال جاری نسبت به مشابه سال قبل هم از نظر کمی ١٣ درصد کاهش داشتیم؛ چون دسترسی به اطلاعات راحت تر است و برای کیفیت آثار نیز باید فکر جدی شود.

نمایندگی بی بی سی در ایران!

بعد از شایعات شنیده شده در مورد نمایندگی بیبیسی فارسی در ایران سخنگوی وزیر ارشاد گفت: «فکر نمیکنم که بیبیسی فارسی چنین درخواستی را داشته باشد.» وی همچنین از موضع وزارت ارشاد در برابر این رسانه هم گفته است: «این شبکه از نظر ما مشروعیت ندارد و فعالیت این رسانه در کشور ما حتما منتفی است.»

سرپرست ناجی هنر

سید محسن هاشمی از سوی سردار سعید منتظرالمهدی معاون اجتماعی نیروی انتظامی و رئیس هیئت مدیره ناجی هنر به عنوان سرپرست موسسه هنری «ناجی هنر» معرفی شد. گفتنی است هاشمی فارغ التحصیل هنرهای نمایشی است که با ۱۶ سال سابقه در مسئولیت های مختلف این موسسه در دو سال اخیر سمت قائم مقام موسسه را برعهده داشته است.

جدول فروش فیلم های سینمایی

«ایستاده در غبار» به فروش 723 میلیون تومان رسید. «دراکولا» ساخته رضا عطاران توانست به فروش یک میلیارد و 17 میلیون تومان برسد. «رسوایی 2» ساختۀ ده نمکی نیز به فروش 2 میلیارد و 429 میلیون تومان برسد. گفتنی است «دختر» رضا میرکریمی هم توانست بعد از 2 هفته اکران به فروش 382 میلیون تومان برسد.

https://shoma-weekly.ir/DEAetP