ادب و هنر

اخبار کوتاه

استقبال از نفوذ

کتاب «نفوذ» با محوریت سخنان رهبر انقلاب پیرامون پروژه نفوذ دشمن است که به چاپ دوم رسید. این کتاب توسط حجتالاسلام رستمی تألیف و گردآوری شده و از سوی انتشارات شهید حاج احمد کاظمی منتشر شده است. نویسنده در این کتاب که مقدمه حجتالاسلام مهدی طائب در چهار فصل به بررسی پروژه برنامهریزی شده دشمن از نظرگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی پرداخته است.

اختتامیه جشنواره روحالله

نخستین جشنواره فیلم روح الله با برگزاری مراسم اختتامیه در تالار «اهل بیت» شهر اصفهان به کار خود پایان داد. نخستین جشنواره روح الله به دبیری محمد آفریده سوم تا پنجم خرداد ماه در اصفهان و سیزده شهر دیگر ایران برگزار شد. موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) برگزار کننده این جشنواره بود.

اکران خصوصی برای آقا

شنیده ها حکایت از آن دارند که فیلم «یتیم خانه ایران» اخیرا برای رهبر معظم انقلاب، به نمایش درآمده است و رهبر معظم انقلاب نیز ضمن تمجید از این اثر سینمایی از توجه سینما به این مضامین مهم در تاریخ معاصر ابراز رضایت کردهاند؛ مضامین و سوژههایی که جای خالی آنها به شدت در سینمای ایران احساس میشود.

رئیس شورای نظارت بر سازمان صداوسیما مشخص شد

در جلسه 417 شورای نظارت، حجت الاسلام محسنی اژه ای با نظر اعضای شورا ، بعنوان هشتمین رئیس شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما انتخاب شد. به گزارش خبرنگار «شما» محسنی اژه ای 29 اردیبهشت ماه سال جاری با حکم رئیس قوه قضائیه به عنوان نماینده جدید این قوه در شورا معرفی شد.

شهاب حسینی از برگزیدگان کن شد

شهاب حسینی از عوامل فیلم سینمایی «فروشنده» یکی از برگزیدگان جشنواره کن شد. شهاب حسینی بعد از ورود به ایران در جمع خبرنگاران گفت: کارم را در ایران ادامه می دهم، هر اتفاقى که مردم سرزمینم را شاد کند باعث خوشحالى من است، خدا را شکر می کنم که توانستم وظیفه ام را انجام دهم.

https://shoma-weekly.ir/cWVhne