ادب و هنر

اخبار کوتاه

معرفی آثار جشنواره کن

فیلمهای بخشهای رقابتی، نوعینگاه و غیر رقابتی شصت و نهمین دوره جشنواره فیلم کن اعلام شد. عدم حضور فیلم فرشنده فرهادی در بین اسامی اعلام شده از نکاتی است که اعلام شده است. درمیان فیلمهای اعلام شده تنها فیلم «وارونگی» ساخته بهنام بهزادی در بخش نوعی نگاه شصت و نهمین جشنواره فیلم کن پذیرفته شده است.

بادیگارد منتشر شد

آلبوم موسیقی فیلم سینمایی «بادیگارد» تازهترین ساخته ابراهیم حاتمیکیا، به آهنگسازی کارن همایونفر منتشر شد. به گزارش «نسیم آنلاین»، آهنگساز این فیلم همراه این آلبوم، پیامی تصویری هم منتشر کرده و خطاب به مخاطبان گفته است: «فیلم که خیلی زیبا بود، سعی کردم یک موسیقی زیبا هم بسازم. امیدوارم گوش کنید و لذت ببرید.»

زن و زندگی در قاب«ترنم دو خیال»

گالری عکاشی «ترنم دو خیال» با محوریت زن و زندگی از سوم اردیبهشت ماه پذیرای علاقهمندان و منتقدان حوزه هنرهای تجسمی است. در این گالری عکاشی، نسیم فروغ (عکاس) و لیلا حلاج پور (نقاش) با تلفیق این دو هنر نگاهی متفاوت را به زن و زندگی در دوران معاصر به نمایش می گذارند.

یارانه های کتاب برایدانش آموزان و معلمان

مدیرکل فرهنگی هنری اردویی وزارت آموزش و پرورش از اختصاص بن ۵۰ هزار تومانی به ۸۶ هزار دانش آموز و معلم در استان های تهران، قم و البرز در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب تهران خبر داد. اکبرزاده دربارهچگونگی انتخاب دانش آموزان گفت: برای اجرای این طرح تلاش شده تا دانش آموزانی انتخاب شوند که محل سکونت آنها به محل برگزاری نمایشگاه کتاب تهران نزدیک باشد.

بازخوانی تشیع انگلیسی

اولین همایش ملی «بازخوانی ماهیت تشیع انگلیسی» به همراه آیین رونمایی از کتاب «مرجعیت موروثی یا تشیع انگلیسی» سه شنبه، برگزار میشود. این مراسم در روز 31 فروردین 95 در تالار سوره حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می شود.

گفتنی است که این همایش با سخنرانی حضرات آیات و اساتید معظم؛ آیتالله اراکی (دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی)، آیتالله قرهی (موسس و مدیر حوزه علمیه امام مهدی(عج))، استاد رحیمپور ازغدی (عضو محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی) و با حضور گسترده اساتید و فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی در تهران، خیابان سمیه، تالار سوره حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار خواهد شد.

https://shoma-weekly.ir/P6Bmgu