ادب و هنر

اخبار کوتاه

بخش بین الملل جشنواره فجر

میرکریمی دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر، اسامی فیلم های ایرانی بخش های مسابقه سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر را اعلام کرد. در بخش سینمای سعادت سه فیلم اروند به کارگردانی پوریا آذربایجانی، خانه ای در خیابان چهل و یکم به کارگردانی حمیدرضا قربانی و نفس به کارگردانی نرگس آبیار در کنار 12 فیلم خارجی به رقابت خواهند پرداخت.

رونمایی از دایو

حوزه هنری در نظر دارد تا طی مراسمی از بسته محصولات جدید باشگاه فیلم سوره رونمایی کند که این مستند به بهترین بهترین اثر باشگاه فیلم سوره در سال گذشته رونمایی خواهد شد. گفتنی است «دایو» نخستین فیلم داستانی تولید شده با موضوع شهدای غواص است که کارگردانی آن را حسین دارابی برعهده دارد.

همراهی سیما در راهیان نور

کارگر رئیس ستاد مرکزی راهیان نور طی پیامی خطاب به سرافراز رئیس سازمان صدا و سیما از پوشش مناسب اخبار و دستاوردهای راهیان نور قدردانی کرد. در بخشی از این پیام آمده است: در یک جمله میتوانم بگویم «نقش بیبدیل رسانه ملی در ارتقاء کمی و کیفی راهیان نور غیر قابل انکار میباشد».

رهبری می ماند

پس از حدود یک ماه کشمکش بین مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران و مسئولان بنیاد رودکی و با ورود وزیر ارشاد به ماجرا، علی رهبری به فعالیتش در ارکستر سمفونیک تهران ادامه میدهد. روابط عمومی معاونت هنری ارشاد در این مورد اعلام کرد: با توجه به اخبار منتشر شده در خصوص فعالیت استاد علی رهبری در ارکستر سمفونیک تهران اعلام میکند ایشان به فعالیت خود در این زمینه ادامه خواهند داد.

ملاقات در شب آفتابی

رمان «ملاقات در شب آفتابی» اثر علی موذنی که در قالب پنجمین پویش مطالعاتی«روشنا» به مخاطبان معرفی شده در شمارگان ۲۱هزار نسخه راهی بازار کتاب شده است. این کتاب حاوی خاطرات بازنویسی شدهای از ایثارگران دفاع مقدس است که با امضای کریم صفایی نوشته شده است. گفتنی ست این رمان برای اولین بار در سال ۷۴ منتشر شده و در طول این مدت ۹ مرتبه تجدید چاپ شده که در مجموع بیش از ۲۹ هزار نسخه از آن به فروش رسیده است.

معرفی هنرمندان در هفته هنر انقلاب

آیین افتتاحیه هفته هنر انقلاب با حضور قائم مقام حوزه هنری، مدیر دفتر هنرهای تجسمی حوزه هنری و جمعی هنرمندان در حوزه هنری برگزار شد. در این مراسم تعدادی از نامزدهای چهره سال هنر انقلاب معرفی شدند که میتوان به جواد افشار، کارگردان «کیمیا»، پرویز پرستویی، مجید مجیدی به دلیل اکران «محمد رسولالله(ص)»، هادی محمدیان به دلیل ساخت پرفروشترین انیمیشن سال 94 و بهناز ضرابیزاده مولف «دختر شینا» اشاره کرد.

بعد از 9 ماه انتظار بالاخره مشخص شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور حکمی فرزاد طالبی را به عنوان مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب کرد. به گزارش خبرنگار «شما» در بخشی از حکم علی جنتی آمده است: «نظر به شایستگی و تجربیات ارزنده جناب عالی، بنا به پیشنهاد معاون امور هنری به موجب این حکم به سمت مدیرکل دفتر موسیقی منصوب میشوید.»

https://shoma-weekly.ir/qWxCzR