ادب و هنر

اخبار کوتاه

سوختگان وصل و «شهدای مدافع حرم»

فراخوان چهاردهمین دوره جشنواره سوختگان وصل با اعلام موضوع محوری «نکوداشت شهدای مدافع حرم»کار خود را آغاز کرد. دوره چهاردهم اختصاص به «نکوداشت شهدای مدافع حرم» دارد که در دو بخش شعر و داستان برگزار خواهد شد. مهلت دریافت آثار تا 31 فروردین ماه 95 خواهد بود و علاقهمندان میتوانند آثار خود را در تارنمای sokhteganevasl.ir ارسال کنند.

استقرار کمیته اجرایی وزارت ارشاد در شهر آفتاب

صفری، مدیر کمیته نمایشگاه کتاب با اعلام خبر حضور کمیته اجرایی وزارت ارشاد در شهر آفتاب گفت: کمیته اجرایی ارشاد در محل نمایشگاه شهرافتاب مستقر شده است، تا کارهای اجرایی را پیگیری کند. گفتنی است طبق تفاهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با شهرداری تهران بنا شده نمایشگاه کتاب تهران سال 95 در مجموعه شهر آفتاب برگزار شود.

معرفی نامزدهای جشنواره شعر فجر

در بخش شعر 320 اثر اولیه داوری شدند که از این میان پنج اثر به عنوان انتخاب نهایی رسید. این پنج اثر عبارتند از «آتش پارسی»، اثر یزدان پرست، «از هفت پیکر تا هشت بهشت» اثر محجوب، «مکتب هرات و شعر فارسی» اثر نصیری جامی، «نجوم قدیم و بازتاب آن در ادب پارسی» اثر ماهیار و «نگاهی به شعر سنتی معاصر» اثر فضلالله رضا.

مسابقه عکاسی شبکه افق

شبکه افق سیما به مناسبت دهه فجر انقلاب و ۲۲ بهمن مسابقه عکاسی «من انقلابی ام» را برگزار میکند. گفتنی است به پنج نفر صاحبان آثار برگزیده، تندیس به همراه ربع سکه بهار آزادی تعلق میگیرد. آثار برتر به تشخیص هیئت داوران در قالب آیتمهای تلویزیونی و میان برنامه، از شبکه افق به نمایش در میآیند.

انتصاب مدیر گروه معرفتشناسی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه

به گزارش خبرنگار «شما»، طی حکمی از سوی آیتالله علیاکبر رشاد رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، مهدی عباسزاده عضو هیئت علمی پژوهشگاه به عنوان مدیر گروه معرفتشناسی پژوهشکده حکمت و دین پژوهی پژوهشگاه منصوب شد. عباسزاده دانشآموخته رشته فلسفه از دانشگاه علامه طباطبایی(ره) بوده و از سال ۱۳۹۰ عضو هیئت علمی پژوهشگاه است.

https://shoma-weekly.ir/g34RJl