ادب و هنر

اخبار کوتاه

مستند «آقای سفیر» ساخته شد

ناصر نادری، کارگردان و مستند ساز در خصوص مستند «آقای سفیر» به خبرنگار نسیم گفت: ایدۀ ساخت مستندی پیرامون شهید «رکن آبادی» به دنبال آشنایی ما با ایشان در سال 1389 شکل گرفت. وی در آن زمان به عنوان سفیر در کشور لبنان مشغول به فعالیت بود. وی در ادامه گفت: درنظر داریم در آیندهای نزدیک از تلویزیون نمایش داده شود.

پخش سری جدید خندوانه از اسفند

بعد از گمانه زنی های متفاوت در مورد پخش خندوانه و اعلام بازه های زمانی مختلف برای پخش این برنامه، رامبد جوان در کانال تلگرامی خود از شروع مجدد پخش این برنامه از اواخر اسفند خبر داد.

معرفی کتاب در نماز جمعه

به مناسبت سالگرد شهادت شهید سیدمجتبی نواب صفوی کتاب «پروانهای که سوخت»، نوشتۀ سارا عرفانی، در نماز جمعههای سراسر کشور معرفی شد. این کتاب چهارمین داستان از مجموعۀ ارزشمند «قهرمانان انقلاب» است. قهرمانان انقلاب، با قالبی داستانی به معرفی زندگی قهرمانان بزرگ تاریخ انقلاب اسلامی ایران میپردازد.

رونمایی از لوگو «فهرست مقدس»

از لوگوی انیمیشن سینمایی «فهرست مقدس» رونمایی شد، این انیمیشن به کارگردانی محمد همدانی که با نام قبلی «بازگشت» رسانه ای شده بود و قرار است در جشنواره فیلم فجر رونمایی شود. این انیمیشن سینمایی محصول خانه انیمیشن سازمان هنری رسانه ای اوج است که متقاضی حضور در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر است.

تقدیر از کارگردان معلوم الحال در جشنواره فیلم خورشید

در اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه مستقل خورشید با حضور شهین دخت مولاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، محمد آفریده، محمدرضا اصلانی، کامبوزیا پرتوی، داوران فرانسوی، بهرام عظیمی و شهرزاد اسفرجانی جمعی از هنرمندان و اهالی رسانه برگزار شد که تقدیر از محمد آفریده، کارگردان فیلم ضد دفاع مقدسی "یک خانواده محترم" یکی از برنامه های این مراسم بود.

تبدیل موزه علم و فناوری به موزه کتاب و کتابت:

به گزارش خبرنگار «شما» به نقل ازتسنیم، روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی از راهاندازی موزه کتاب با همکاری سازمان میراث فرهنگی خبر داد. قرار است یک نمایشگاه دائمی نسخ خطی و اسناد در محل کتابخانه ملی راهاندازی شود. این نمایشگاه قرار است در دهه فجر افتتاح شود.

معرفی برگزیدگان جشنواره پوستر تئاتر فجر

برگزیدگان جشنواره بوستر فجر معرفی شدند. به گزارش خبرنگار شما، 55 اثر از 32 طراح در بخش «پوسترهای تئاتر» و 10 اثر از 7 طراح در بخش«پوستر رویدادهای مرتبط با تئاتر» به‌‌عنوان آثار برگزیده معرفی شدند.گفتنی است، مراسم افتتاحیه نمایشگاه برگزیدگان این جشنواره در عمارت مسعودیه برگزار می شود.

سریال دودکش 2 برای نوروز

لطیفی مجموعه نوروز 95 خود را کلید زد. در این سریال شخصیت های مجموعه «دودکش» که رمضان سال 92 ازشبکه اول سیما پخش شد، حضور دارند اما فضا و قصه ای جدید به قلم کوروش نریمانی، به تصویر می آید. گفتنی است تاکنون برای این مجموعه عنوانی انتخاب نشده است.
https://shoma-weekly.ir/edeoy9