ادب و هنر

اخبار کوتاه

شاهزاده میلیاردر شد

به گزارش خبرنگار «شما»، انیمیشن سینمایی «شاهزاده روم» که از 13 آبان اکران شده است، طی هفته گذشته فروش 153 میلیون و 200 هزار تومانی داشت و در مجموع این انیمیشن به فروش 2 میلیارد و 256 میلیون تومان رسیده است. در ادامه این گزارش آمده است که فیلم سینمایی محمد رسول الله (ص) همچنان پیشتاز فروش است.

درخشش جهانی جشنواره عمار

دبیر اجرایی جشنواره عمار در دومین نشست خبری خود گفت: امسال 2 هزار و 155 اثر در بخشهای مختلف عمار ارسال شده که از این تعداد 140 اثر در بخش انیمیشن، 300 اثر در بخش داستانی، 220 اثر بخش نماهنگ، 400 اثر در بخش فیلمنامه، 120 اثر بخش تیزر تبلیغاتی و 620 اثر در بخش مستند و 270 اثر بخش فیلم ما بوده است.

اولین شبکه کودک جهان اسلام

شبکه ماهواره ای «هدهد»بهزودی به عنوان اولین شبکه کودک اسلامی(مسلمان) انگلیسیزبان کار خود را آغاز میکند و در اروپا، خاورمیانه، آمریکا و استرالیا قابل دریافت و مشاهده است. لازم به ذکر است، شبکه هدهد عربی به عنوان اولین شبکه کودک عربی شیعی در سال ۲۰۱۰ میلادی (۱۳۸۹ شمسی) فعالیت خود را آغار کرد.

علت پایین بودن سرانه مطالعه

معاون وزیر ارشاد تصریح کرد: سهم محصولات فرهنگی در سبد مصرفی خانوار، 2.5 درصد است. صالحی در افتتاحیه نهمین نمایشگاه کتاب استان ایلام گفت: درسال ۱۳۵۷ متوسط قیمت کتاب ۴۹۵ ریال بوده اما در سال ۱۳۹۳ متوسط قیمت کتاب ۱۳ هزار تومان است. عدم دسترسی مناسب به کتاب، یکی از عوامل کاهش مطالعه است.

اثری جدید از شهید صدر

اثر جدیدی از شهید صدر به فارسی ترجمه شد. به گزارش خبرنگار «شما» به نقل از خبرگزاری نسیم، کتاب «امامان اهل بیت؛ مرزبانان حریم اسلام»، برگردان فارسی «ائمه اهل بیت و دورهم فی تحصین الرساله الاسلامیه» تازهترین کتاب ترجمهشده از شهید آیتالله سید محمدباقر صدر منتشر شد.

https://shoma-weekly.ir/pZMIRn