ادب و هنر

اخبار کوتاه

نامه خانواده های شهدای مزار شریف

خانواده شهدای دیپلمات ایرانی در مزار شریف طی نامهای به وزیر ارشاد از دغدغههای خود نسبت به در سایه رفتن این عزیزان سخن گفتند و به نام گذاری روز ۱۷ مرداد به نام روز خبرنگار انتقاد کردند. در این نامه مواردی از کم لطفی و سکوت هفده ساله خبری در مورد این شهیدان اشاره شده است.

محمد رسول الله در اروپا

نمایش فیلم سینمایی «محمد رسولالله» از ۲۳ آبان ماه در اروپا آغاز میشود و جایزه بیست و سومین دوره از جشنواره کمریمیج به مجیدی و استرارو اهداء خواهد شد. گفتنی است بیست و سومین دوره از جشنواره کمریمیج در کشور لهستان از تاریخ 23 تا 30 آبان ماه در لهستان برگزار می شود.

اختتامیه شعر زنان عاشورایی

۱۷ آذر؛ آیین اختتامیه کنگره ملی شعر زنان عاشورایی، انقلاب و دفاع مقدس برگزار می شود. پیاده روی اربعین، مانور حماسه یاران حضرت مهدی(عج) و مهاجران
الی الله(قربانیان منا) از جمله محورهای این همایش است. مهلت ارسال آثار در این فراخوان تا ۲۳ آبان ماه خواهد بود و مراسم نهایی ۱۷ آذر برپا می
شود.

کتاب هنر در هفته کتاب

نمایشگاه کتاب هنر در هفته کتاب برپا می شود. این نمایشگاه در فرهنگستان هنر و با همکاری این فرهنگستان و مؤسسه خانه کتاب برگزار میشود و ناشران تخصصی هنر آثار خود را در طول هفته کتاب در معرض نمایش و فروش قرار میدهند.

گفتنی است تخفیف ارائه شده در نمایشگاه از سوی ناشران به میزان 20 درصد خواهد بود.

جشنواره حجه الوداع

داوری مسابقه حجهالوداع در بنیاد شعر و ادبیات داستانی انجام شد. داوری نهایی حجهالوداع را ناصر فیض، علیرضا قزوه، عبدالجبار کاکایی، اسماعیل امینی، افشین علا و غلامرضا طریقی به عهده داشتند. برگزیدگان این جشنواره مشخص شدند و در روزهای بعد در مراسم اختتامیه اسامی شان اعلام می شود.

https://shoma-weekly.ir/9SdrqZ