ادب و هنر

اخبار کوتاه


پر بینندهترین مهمان رمضان

با این که روزهای ماه رمضان به اتمام نرسیده است، سریال پایتخت ۴ پربیننده‌‌ترین سریال ماه رمضان شد. در نظرسنجی مرکز پژوهش و سنجش افکار که از ۴۲۰۰ نفر از مردم مناطق مختلف تهران به عمل آمده است، این سریال با حدود ۶۲ درصد بیننده، ۸۴ درصد میزان رضایت آنها را به همراه داشته است. این نظرسنجی نشان میدهد که حدود 60 درصد تماشاگران، سریال «پایتخت4» را هر شب بهطور مستمر تماشا کردهاند.

اکرانهای ویژه

اکرانهای ویژه هفته «حقوق بشر آمریکایی» جشنواره عمار آغاز شد. اکران فیلمهای این جشنواره در حسینیه شهر سنندج، شروع شد. گفتنی است در تهران نیز اکرانهای هفته حقوق بشر آمریکایی در مسجد کوثر واقع در محله قنات کوثر کار خود را آغاز کرد. این اکرانها در چند نوبت دیگر در روزهای باقیمانده از هفته حقوق بشر آمریکایی برگزار خواهد شد.

انتصاب در وزارت ارشاد

زینبی مدیر کل دفتر امور مجلس وزارت ارشاد شد. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامیدر حکمی«علی زینبی» را به عنوان مدیر کل دفتر امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامیمنصوب کرد.

ماجرای یک حزب ناتمام

مستند «داستان یک حزب ناتمام» رونمایی شد. مراسم رونمایی از این مستند با حضور دکتر جواد منصوری، معاون مرکز اسناد انقلاب اسلامی؛ حجتالاسلام محمدرضا زائری، مدیر مجموعه یادمان شهدای هفتم تیر و مهدی درفولی، کارگردان مستند برگزار شد. دکتر جواد منصوری، معاون مرکز اسناد انقلاب اسلامیو عضو حزب جمهوری اسلامی، در این مراسم طی سخنانی خاطراتی از شجاعتها و تلاشهای شهید آیت الله حسینی بهشتی یاد کرد و او را مردی مقاوم، دلسوز، شجاع و خاضع دانست.

سینمای کودک اما حرفه ای

جلسه کاری مشترک بنیاد سینمایی فارابی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور تابش، مدیرعامل بنیاد و ارگانی، رئیس هیئت مدیره کانون برگزار شد. در این نشست مشترک؛ که مسعود احمدیان مشاور مدیرعامل و سرپرست معاونت فرهنگی پژوهشی بنیاد فارابی و مناف یحیی پور معاون تولید کانون حضور داشتند، بنیاد سینمایی فارابی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درباره حمایت از تولیدات سینمای کودک و همکاری‏های فی‏مابین در سال 1394، به تفاهم کلی رسیدند.

https://shoma-weekly.ir/B1GxVJ