ادب و هنر

اخبار کوتاه

اسباب بازی های ایرانی در غربت: دبیر شورای نظارت بر اسباب بازی گفت: قوانین و مقررات متعددی را برای ساماندهی وضع بازار تولید و عرضه اسباببازی داخلی بر روی کاغذ داریم، اما به طور جدی از هیچ یک از تولیدکنندگان داخلی حمایت واقعی انجام نشده است. فرجو ادامه داد: دستگاههایی هم که تا به امروز در این زمینه اقداماتی انجام دادهاند، تنها رفع تکلیف بوده است و به طور جدی این موضوع را دنبال نکردهاند.

پر فروش ترین های سوره مهر: کتاب «آن بیست و سه نفر» پرفروشترین کتاب انتشارات «سوره مهر» شد. این کتاب که خاطرات احمد یوسفزاده است در فصل بهار در صدر کتابهای پرفروش این انتشارات قرار دارد. «پایی که جا ماند»، «چهارگانه شعری» فاضل نظری، «فیض بوک» و «لشکر خوبان» نیز در رتبههای بعدی قرار دارند

ستاره شبکه یک در جشن حافظ: شبکه یک در جشن حافظ درخشید؛ به گزارش خبرنگار شما در پانزدهمین جشن حافظ شبکه یک سیما در بخشهای بهترین بازیگر مرد و زن کمدی، بازیگر درام، فیلمنامه و کارگردانی تندیس حافظ را دریافت کرد. در این مراسم تندیس حافظ بهترین بازیگر مرد کمدی به مهران رجبی به خاطر بازی در سریال معراجیها؛ همچنین ریما رامین فر به خاطر بازی در سریال پایتخت 3 تندیس حافظ بهترین بازیگر زن کمدی را دریافت کردند.

انتخاب دبیر جایزه کتاب سینمایی: اکبر نبوی، دبیر پنجمین دوره جایزه کتاب سال سینمایی شد؛ به گزارش خبرنگار شما طی حکمی از سوی سیدرضا میرکریمی، مدیر عامل خانه سینما، اکبر نبوی به عنوان دبیر پنجمین دوره جایزه کتاب سال سینمای ایران منصوب شد
.

وضعیت سفید روی آنتن شبکه افق: نخستین قسمت سریال «وضعیت سفید» همزمان با شروع ماه مبارک رمضان از شبکه افق پخش شد. «وضعیت سفید» سریالی نام آشنا برای مخاطبان سیماست چه اینکه بعد از زمان نسبتا طولانی ساخت، سرانجام از شبکه 3 به روی آنتن رفت و استقبال خوبی هم از آن صورت گرفت. فیلمنامه این سریال توسط هادی مقدم دوست و حمید نعمت الله نوشته شد و بعد از تصویب در گروه فیلم و سریال شبکه 3 سیما، خود نعمت الله کارگردانی آن را بر عهده گرفت.

https://shoma-weekly.ir/vDVXAG