ادب و هنر

اخبار کوتاه

مشهد اولین میزبان «رستاخیز»

عوامل فیلم «رستاخیز»، ساخته احمدرضا درویش در حال برنامهریزی برای اکران عید فطر هستند به این منظور ستاد برنامهریزی، اطلاعرسانی و بازاریابی فیلم «رستاخیز» در شهر مشهد با حضور نمایندگانی از شهرداری، استانداری، سازمان میراث فرهنگی، حوزه هنری، آستان قدس رضوی، بسیج هنرمندان، مرکز مطالعات و برنامهریزی و تبلیغات موسسه بهمن سبز راه اندازی شد.

حرفهای هستهای کودکان برای آرمیتا و علیرضا

دبیر اکرانهای مردمی عمار در خصوص برگزاری طرح ارسال نامه به آرمیتا و علیرضا گفت: ایده اصلی این طرح از بچههای مدرسه شهدای هستهای کرج آمده است. چهارکلاس این مدرسه به نام چهار شهید هستهای کشورمان نامگذاری شده است. بچههای این مدرسه برای آرمیتا و علیرضا نامههای ارسال میکردند. این شد که تصمیم گرفتیم این جریان را به نهضت مردمی تبدیل کنیم.

از افطار تا سحر در سالن سینما

پردیسهای سینمایی شهرداری تهران میزبان طرح «افطار تا سحر» میشوند. بر اساس این طرح پردیسهای سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ماه مبارک رمضان از اذان مغرب تا اذان صبح با نمایش فیلمهای سینمایی روی پرده میزبان شهروندان خواهند بود. همچنین در این ماه پردیسها در همه ساعتهای نمایش بلیت را با تخفیف ۲۵ درصدی به مخاطبان ارائه خواهند داد.

رئیس جشنواره تئاتر شهر معرفی شد

دکتر محمود عزیزی، رئیس جشنواره تئاتر شهر شد. نخستین جلسه شورای سیاستگذاری چهارمین جشنواره تئاتر شهر روز گذشته با حضور محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تشکیل شد و طی آن محمود عزیزی استاد دانشگاه و کارگردان تئاتر بهعنوان رئیس چهارمین جشنواره تئاتر شهر و شهرام کرمی نمایشنامهنویس، کارگردان و مدرس تئاتر بهعنوان دبیر جشنواره تئاتر شهر معرفی شدند.

مجوزهای اکران جدید صادر شد

در جلسه هفته گذشته که با حضور اکثریت اعضای شورای پروانه نمایش فیلمهای سینمایی برگزار شد، مجوز نمایش 3 فیلم: «فردا» به تهیهکنندگی احسان دلاویز و کارگردانی مشترک مهدی پاکدل و ایمان افشاریان، «اعترافات ذهن خطرناک» به تهیهکنندگی جواد نوروز بیگی و کارگردانی هومن سیدی و «سلام پدر بزرگ» به تهیهکنندگی و کارگردانی مجید قاریزاده صادر شد
https://shoma-weekly.ir/dRLAJW