ادب و هنر

اخبار کوتاه

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امسال بن کتاب رایگان در اختیار کسی قرار نمی‌گیرد و اعتبار آن صرف زیرساخت‌های مورد نیاز کشور می‌شود. وی در مورد نمایشگاه کتاب ادامه داد: البته کمک‌هایی به طلاب و دانشجویان می‌شود تا از اعتباری که وجود دارد استفاده بهینه شود.

حسین احمدی سخا درگذشت

در بامداد روز یازدهم اردیبشهت حسین احمدی سخا، هنرمند انقلابی بر اثر عارضه قلبی درگذشت. حسین سخا مدیر سایتهای باروت و کتاب بخوانیم بود، وی همچنین مبدع و مدیر پروژه تا قاف، با عنوان ما میتوانیم نیز بود.

بن کتاب رایگان نداریم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امسال بن کتاب رایگان در اختیار کسی قرار نمیگیرد و اعتبار آن صرف زیرساختهای مورد نیاز کشور میشود. وی در مورد نمایشگاه کتاب ادامه داد: البته کمکهایی به طلاب و دانشجویان میشود تا از اعتباری که وجود دارد استفاده بهینه شود.

شایعات مهاجرت عبدی به خارج از کشور تکذیب شد

اکبر عبدی که شایعاتی پیرامون مهاجرتش به ترکیه و اقامت همیشگی وی در آن کشور منتشر شده بود گفت: من اصلاً مهاجرت نکردهام، ساکن ایران هستم و نمیدانم این خبرها و شایعات را چه کسی منتشر کرده است. وی در ادامه افزود: در روزهای آینده قرارداد «رسوایی 2» را میبندم.

سفیر بیماران نقص ایمنی

آتیلا پسیانی بازیگر سینما و تلویزیون در مراسمی که به مناسبت روز جهانی بیماریهای خاص در محل مرکز طبی کودکان برگزار شد، بهعنوان سفیر این بیماران معرفی شد. همزمان با روز جهانی بیماری نقص ایمنی آتیلا پسیانی در مراسمی که هنرمندان برجسته کشور حضور داشتند بهعنوان سفیران این بیماران معرفی شد.

ادغام دو شبکه تلویزیونی دیگر

شبکه تلویزیونی بازار به زیر مجموعه شبکه تهران افزوده شد. شبکه بازار تنها شبکه تلویزیونی بود که زیر نظر معاونت مالی و اداری صداوسیما اداره میشد؛ اما با تغییر ساختار رسانه ملی این شبکه به معاونت سیما انتقال یافت و بهعنوان کانال تلویزیونی در زیرساخت تلویزیونی شبکه تهران قرار گرفت.

ساختار جدید ارکستر سمفونیک سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

ارکستر جدید صداوسیما رونمایی شد. این مراسم در محل دفتر موسیقی و سرود رسانه ملی در ساختمان برون مرزی برگزار شد، رئیس سازمان و چند تن از معاونین وی حضور داشتند. رهبری ارکستر سمفونیک سازمان صدا و سیما را نادر مرتضی پور برعهده دارد و از 85 نوازنده و 40 نفر گروه کر تشکیل شده است.

https://shoma-weekly.ir/axpoOL