ادب و هنر

اخبار کوتاه

ابتکاری هنری برای جلوگیری از حمله به سوریه

دانشگاه هنر تهران با قراردادن فیلمهای مستند افشاگر و ضدجنگ ایرانی همراه با زیرنویسهای (انگلیسی، ژاپنی، فرانسه و آلمانی) در سایت این دانشگاه و سایت های جهانی و ارسال آدرس آنان به ایمیل تکتک بیش از سههزار صلحطلب و روزنامهنگاران مشهور خارجی سعی بر روشن نمودن اذهان و افکار جهانیان در مورد برخورد دوگانه غرب با مسئله شیمیایی کنونی در سوریه است. برخی از فیلم ها شامل صحنههای بسیار تأثیرگذار و مسلم از حملات شیمیایی دولت صدام بر علیه مردم ایران و عملکرد غرب میباشند.

 

نقد و بررسی روانشناسانه «دهلیز»

در برنامه «تصویر خیال» فیلم «دهلیز» ساختۀ بهروز شعیبی که هماکنون بر پردۀ سینماها است، مورد تحلیل روانشناختی قرار گرفت. در این برنامه دکتر بدری السادات بهرامی (روانشناس) به اتفاق دکتر شهرام خرازیها (منتقد سینما) به نقد و تحلیل فیلم از منظر روانشناسی و مهارتهای زندگی پرداختند. «تصویر خیال» از برنامههای پر شنوندۀ بخش شامگاهی رادیو سلامت است. در این برنامه فیلمهای سینمایی ایران برای نخستین بار از دیدگاه روانشناختی و جامعه شناختی تحلیل شده و نکات پزشکی مطروحه در آنها از نظر تطابق با واقعیات و یافتههای علمی مورد بحث قرار می گیرند.

 

مردی برای همیشه

نمایشنامه «مردی برای همیشه» دارای پنج اپیزود از دوران مختلف زندگی امام موسی صدر است. این نمایشنامه از سال 1307 و تولد امام موسی صدر در شهر قم آغاز شده و تا سال 1407 ادامه دارد، در واقع در پنج مقطع تاریخی تولد، ازدواج، سفر به لبنان، دیدار با معمرقذافی در لیبی و سال 1407، امام موسی صدر را از گذشته تا آینده میبینیم. نویسنده این نمایشنامه گفت: این نمایشنامه تاریخی نخواهد بود و الهام گرفته از شخصیت «امام موسی صدر» است، سعی کردم بیش از هرمسئلهای به جنبهها و وجوهات شخصیت امام موسی صدر بپردازم.

 

 فیلمهای روی پرده سینما در آیفیلم

برنامۀ «سینما آی فیلم» با هدف معرفی و تحلیل آثار روی پرده سینماهای ایران در مرحله پیش تولید قرار گرفت و طبق پیش بینیهای صورت گرفته از مهرماه در این شبکه تلویزیونی به روی آنتن میرود. به این ترتیب علاقمندان سینمای ایران زین پس میتوانند اطلاعات جامع فیلمهای مورد علاقه خود را از طریق این برنامه کسب کنند. همچنین قرار است در پایان هر دوره از اکران سینماها یک اثر به عنوان فیلم برگزیده مخاطبان این برنامه انتخاب شود.

 

https://shoma-weekly.ir/ySaOt5