ادب و هنر

اخبار کوتاه فرهنگی

فاز دوم «آنام» در تهران

تصویربرداری سریال «آنام» در فاز اول با ضبط سکانس پایانی کار در کلیبر به پایان رسید. به گزارش مهر، با پایان تصویربرداری سریال «آنام» در فاز اول، با چند تغییر کوچک در عوامل پشت دوربین و اضافه شدن چند بازیگر اصلی فاز دوم بهزودی در تهران کلید میخورد. اسماعیل عفیفه، تهیهکننده این مجموعه تلویزیونی گفت: بهجز امیر دلاوری که برای نقش بیژن انتخاب شد با چند بازیگر اصلی دیگر نیز در حال مذاکره هستیم که بهزودی معرفی خواهند شد. سریال «آنام» محصول گروه فیلم و سریال شبکه ۳ با مشارکت دفتر آموزش و ارتقای سلامت و دفتر سلامت جمعیت و خانواده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و به تهیهکنندگی اسماعیل عفیفه و به کارگردانی جواد افشار است که توسط امیرعباس پیام نوشتهشده است.

پروانه نمایش فیلم «اکسیدان» صادر شد

پروانه نمایش تازهترین اثر سینمایی حامد محمدی با عنوان «اکسیدان» صادر شد. به گزارش مهر، پروانه نمایش فیلم «اکسیدان» به نویسندگی و کارگردانی حامد محمدی و تهیهکنندگی منوچهر محمدی صادر شد و اکران این فیلم سینمایی بهزودی آغاز خواهد شد. «اکسیدان» در قالب کمدی دردسرهای گرفتن ویزا را روایت میکند. طی چند روز گذشته اخبار متفاوتی از مشکلات پروانه نمایش این فیلم منتشر میشد اما اکنون با صدور پروانه نمایش باید شایعات قبلی را خاتمه یافته تلقی کرد. در خلاصه داستان «اکسیدان» آمده است: اصلان اگر میدانست گرفتن ویزا اینهمه دردسر دارد، اصلاً عاشق نمیشد.

«داستان سیاوش» کلید خورد

فیلم سینمایی «داستان سیاوش» با حضور بازیگرانی چون مجید مظفری، آناهیتا درگاهی و... در خیابان فرشته کلید زده شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، فیلمبرداری فیلم سینمایی «داستان سیاوش» به تهیهکنندگی آن امیر سید زاده و کارگردانی امیر اسکندری که مجوز ساخت آن برای سینمای هنر و تجربه از وزارت ارشاد صادرشده است، صبح دوشنبه 15 خردادماه، در سکوت خبری کامل و در لوکیشنی واقع در خیابان فرشته تهران آغاز شد. در این فیلم؛ مجید مظفری، ملیشا مهدینژاد، بیتا خردمند، صحرا اسداللهی و... ایفای نقش میکنند. این فیلم داستان زندگی زوجی را در مرز بین واقعیت و خیال به تصویر میکشد.

تغییرات در ساختار انجمن سینمای  انقلاب و دفاع مقدس

مدیرعامل و اعضای جدید شورای سیاستگذاری انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس طی حکمی از سوی احسان محمدحسنی، مدیرعامل بنیاد فرهنگی روایت فتح معرفی شدند.

به گزارش سینما پرس؛ نیرومند که تاکنون عهدهدار مسئولیت انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس بود، جای خود را به هاشم میرزا خانی داده است. همچنین بر اساس احکام دیگر احمدرضا درویش، شهریار بحرانی، پرویز شیخطادی، مرتضی سرهنگی و سید احمد میر علایی بهعنوان اعضای شورای سیاستگذاری انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس منصوب شدند. با اصلاح و ابلاغ ساختار جدید این انجمن، علاوه بر توسعه و تجهیز شهرک سینمایی دفاع مقدس، مجموعه «راوی فیلم» بهعنوان موسسه تجهیز و اداره زیرساختی پخش و اکران آثار سینمایی نیز از موسسه رزمندگان اسلام جداشده و به انجمن سینمایی الحاق یافت.

https://shoma-weekly.ir/hmadGF