ادب و هنر

اخبار کوتاه از ادب و هنر

علی جنتی وزیر ارشاد خبر داد طی یک نامه رسمی از امام خامنه‌ای برای بازدید از نمایشگاه کتاب دعوت کرده است. این دعوت پس از آن صورت می‌گیرد که سال گذشته در اقدامی معنادار رهبری بر خلاف رویه همه ساله خود در نمایشگاه کتاب حاضر نگشتند.

نامه معنادار جنتی به رهبری

علی جنتی وزیر ارشاد خبر داد طی یک نامه رسمی از امام خامنهای برای بازدید از نمایشگاه کتاب دعوت کرده است. این دعوت پس از آن صورت میگیرد که سال گذشته در اقدامی معنادار رهبری بر خلاف رویه همه ساله خود در نمایشگاه کتاب حاضر نگشتند.

نایاب در‌‌ همان ابتدای نمایشگاه

کتاب «آن بیستوسه نفر» خاطرات احمد یوسفزاده از دوران اسارت ۱۹ نوجوان کرمانی و ۴ نوجوان دیگر است که در عملیات آزادسازی خرمشهر توسط ارتش بعث به اسارت درمیآیند در نمایشگاه کتاب به همراه تقریظ رهبر انقلاب پرفروش و در دو غرفه تمام شد. نویسنده در این کتاب شرح هشتماه ابتدایی اسارت و اتفاقاتی که برای این گروه بیست و سه نفره افتاده از جمله ملاقات با صدام در کاخ ریاست جمهوری عراق را روایت کرده است.

رستم و سهراب آن سوی آبها

پخش و نمایش انیمیشن «رستم و سهراب» در آمریکا و آفریقای جنوبی آغاز شد. دالوند تهیهکننده این اثر درباره وضعیت این انیمیشن گفت: پخش این فیلم توسط کمپانیهای آمریکایی با مشکلاتی مواجه شد، اما خوشبختانه یک کمپانی پخش توانست گره افتاده در روند پخش این فیلم در آمریکا را باز کند و به این ترتیب پخش انیمیشن «رستم و سهراب» در آمریکا و آفریقای جنوبی آغاز شد.

شبکه پویا به شکرستانیها رسید

شبکه تلویزیونی «پویا» به زودی با تغییر نام به «کودک» و با مدیریت جدید، محمد سرشار از پخش صرف انیمیشن خارج شده و آثار دیگر ویژه کودکان نیز در این شبکه جای میگیرد. به گزارش خبرنگار شما، محمد سرشار که با انتشار کتابی شامل چند داستان کوتاه به دنیای هنری معرفی شد، چند سالی در سرزمین شکرستان مشغول به فعالیت بود تا سرانجام به ایستگاه جام جم رسید. او در صفحه اجتماعی خود وعده داد که از کلیه ایدههای خوب آفرینش آثار هنری یا تولید کالاهای فرهنگی برای مخاطب کودک و نوجوان با اولویت موضوعات روایت تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، آموزش سبک زندگی اسلامی ایرانی، آموزش خردورزی، تشویق به دانش اندوزی، حفظ محیط زیست و ترویج سخت کوشی حمایت خواهد کرد.

اکران نبرد برمودا در سال ۹۴

انیمیشن سینمایی «نبرد خلیج فارس ۲» به کارگردانی فرهاد عظیما این روزها آخرین مراحل آمادهسازی خود را طی میکند و سینمای ایران سال ۹۴ شاهد اکران این انیمیشن خواهد بود. انیمیشن سینمایی «نبرد خلیج فارس۲» (تنگه برمودا) اولین انیمیشن رئال (واقع گرایانه) سینمای ایران است که کارگردانی آن را فرهاد عظیما بر عهده دارد و محصول ۳ سال کار، گروه انیمیشن فاطمه زهرا (س) در شهر مقدس مشهد است.

مجیدی و فیلم هستهای

یک منبع آگاه از حضور مجید مجیدی در سازمان انرژی هستهای و گفتگو با علیاکبر صالحی، رئیس این سازمان خبر داد. گمانه زنیها از ساخت فیلمی درباره موضوع هستهای از سوی مجیدی حکایت دارد. به نظر میرسد بعد از صحبتهای چندی پیش سخنگوی سازمان انرژی اتمی؛ برای حمایت از ساخت و تولید فیلمهای سینمایی و مجموعههای تلویزیونی مرتبط با انرژی هستهای؛ چنین جلسهای برگزار شده است.

گذشتن از مرز ۵/۴ میلیارد

میزان فروش فیلم سینمایی «ایران برگر» به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی که نوروز امسال توسط شرکت پخش «فیلمیران» در بیش از ۱۰۰ سینمای تهران و شهرستانها به نمایش درآمده است، از مرز ۵/۴ میلیارد تومان گذشت و کماکان پیشتاز فروش اکران نوروزی است.

https://shoma-weekly.ir/cJ7ow1