ادب و هنر

اخبار کوتاه ادب و هنر

علی سرتیپی: فروش فیلم سینمایی «معراجیها» تاکنون به ۴ میلیارد تومان رسید/ این فیلم بعد از گذشت ۴۱ روز در تهران یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون و در شهرستان ۲ میلیارد و ۴۵۰ میلیون فروش داشته/ «چ» ابراهیم حاتمیکیا نیز در ۲۲ روز اکران به فروش یک میلیارد تومان رسید.

فیروز زنوزی جلالی از عدم اتمام ویرایش نهایی رمان «برج ۱۱۰» خبر داد و گفت: با آغاز نوروز متاسفانه نتوانستم ویرایش این رمان را تمام کنم بنابراین، این کتاب در نمایشگاه کتاب حضور ندارد.

کتاب «تاریخ شفاهی زندگی و مبارزات شهید صادق امانی» نوشته امین عزیزی و مجتبی سلطانی احمدی توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شد. این کتاب در شمارگان ۲۰۰۰ نسخه و ۳۸۴ صفحه و به قیمت ۱۴هزار تومان روانه بازار نشر شده است. علاقمندان برای تهیه این کتاب میتوانند با شماره تلفنهای ۶۶۹۵۳۶۰۷ و ۶۶۹۶۱۵۳۶ تماس بگیرند.

جمال شورجه، دبیر جشنواره فیلم بسیج: چهارمین جشنواره فیلم بسیج در چهار بخش مستند، داستانی، پویانمایی و انیمیشن برگزار میشود/ بخش داوری نهایی برگزاری جشنواره باقی مانده است.

لاله افتخاری: شعار امسال، تلفیق و تکمیلی از شعارهای سالهای گذشته است/ باید در رابطه با فرهنگ نیز مانند دوران دفاع مقدس جهادی عمل کنیم/ موضوعاتی چون عفاف و حجاب و تمامی بحثهای فرهنگی باید مورد توجه ویژه قرار گیرند.

نخستین جشنواره دانشجویی غیر رقابتی «بانوی آفتاب» همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) برگزار میشود. این جشنواره در رشتههای مختلف همچون نقاشی، طراحی، منبت، معرق، خوشنویسی، گریم، مد و لباس، معماری، گرافیک، موسیقی، هنرهای نمایشی و فیلم کوتاه برگزار خواهد شد.

رئیس موسسه نمایشگاههای فرهنگی از آمادهسازی زودتر از موعد فضای نمایشگاه کتاب خبر داد/ «جانمایی و متراژ غرفهها در حال اتمام است و به زودی کار پارتیشن بندی انجام میشود.»

رضا داوری اردکانی در پیام به خانواده باستانی پاریزی: وی مورخی نجیب و شاعر و ادیبی ظریف بود و تعلقش به فرهنگ و تاریخ ایران چنان بود که از او مردی آزاد و آزاده و دوستدار خرد و دانش و فرهنگ ساخته بود/ تاریخنگاری دکتر باستانی پاریزی یکسره درس عبرت بود.

https://shoma-weekly.ir/DsvQnK