ادب و هنر

اخبار ادب و هنر

در نشست خبری فیلم «سلام بمبئی» جزئیاتی از حضور گروه هندی و برگزاری مراسم افتتاحیه در برج میلاد اعلام شد و اشاره به فروش بلیت 300 هزار تومانی برای این مراسم در یکی از سایتهای فروش بلیت واکنشهای زیادی را در پی داشت.

رئیس خانه عکاسان حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی گفت: این نهاد به دنبال جذب نیروهای متعهد است و اعتقادی به تفکر «هنر برای هنر» ندارد. حمایت ما شامل هنرمندان متعهد میشود. نگاهمان به هنر غرب نیست.

در متن کوتاه درج شده در کانال رسمی بنیاد ملی بازیهای رایانهای آمد: «مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای در رابطه با فیلتر شدن کلش آو کلنز، این مشکل را اخلال در شبکه اینترنت خواند و از رفع شدن آن در آینده نزدیک خبرداد. بنیاد ملی بازیهای رایانهای چند هفته پیش گزارش ویژهای را درباره بازی «کلش آو کلنز» به عنوان یکی از پدیدههای تجاری بازار بازیهای رایانهای ایران با عنوان «منفور محبوب» منتشر کرده بود.

سید مجید بنی فاطمه، ذاکر با اخلاص اهل بیت علیهم السلام گفت:»در شبکه های اجتماعی و خارج از آن آدم های مختلفی که بعضا برخی ازآن ها حتی شیعه نبودند حضورم دراین برنامه را مورد هجمه قرار دادند و توهین هایی هم به من روا داشتند، هرچند فکر میکنم حضورم دراین برنامه بسیار مفید بود و باعث شد قدری از فضا سازی هایی که علیه قشر هیئتی می شود را ازبین ببرد.»

مجموعه تلویزیونی «همسایهها» به کارگردانی مهران غفوریان در 40 قسمت 45 دقیقهای برای گروه فیلم و سریال شبکه دو سیما در حال تولید است و از 13 آذرماه در کنداکتور پخش شبکه قرار گرفته است.

سر انجام ۳۷ سال پس از جهانی شدن میدان نقش جهان سرانجام تعیین حریم شد تا هرگونه ساختوساز و عملیات اجرایی، دخل و تصرف، تفکیک عرصه، تغییر در نما یا کالبد عرصه و اعیان و هرگونه اقدامی که منجر به تخریب و آسیب عرصه و عیان شود ممنوع اعلام شود.

تولیت آستان علوی در نجف اشرف اعلام کرد: با نصب آخرین قطعه سنگ طلاکاری شده در گنبد حرم مطهر امام علی(ع)، مرحله طلاکاری گنبد این حرم به پایان رسید.

محمد مسلمی، مجری و سازنده برنامه کودک درباره اینکه برنامه کودک جانشینی مناسبی در زمان نبود خانواده ها است، اظهار داشت: اگر کار ها کارشناسی شود و مسئولان که در این زمینه فعالیت می کنند
انتخاب های درستی کرده باشند این برنامه ها مورد قبول خانواده ها خواهد بود. برنامه برای کودکان در همه جای دنیا حرف اول را می
زند.

نرگس آبیار که امسال با فیلم جدیدش «نفس» نماینده سینمای ایران در بخش رقابتی اصلی این رویداد سینمایی بود، جایزه بهترین کارگردانی جشنواره «شبهای سیاه تالین» در کشور استونی را دریافت کرد.

محمدرضا شریفینیا با بیان اینکه مهمترین و ضروری ترین چیزی که امروز برای جوانان جامعه نیاز است تماشای سریال «معمای شاه» است گفت: امروز اتفاقات و هجمه هایی در جامعه علیه ما رخ میدهد و هیچ ملجا و پناهگاهی وجود ندارد که برای ما دلگرمی باشد و از ما دفاع کند. مهمترین و ضروری ترین چیزی که امروز برای جوانان جامعه ما نیاز است تماشای سریال «معمای شاه» است.

بر اساس اعلام دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم «عمار» از زمان انتشار فراخوان هفتمین دوره این رویداد سینمایی- هنری تاکنون، ۲۳۳۱ اثر در بخشهای مختلف جشنواره شرکت کردند.

دبیرخانه جشنواره «عمار» ضمن اعلام پایان یافتن مهلت ثبتنام در بخشهای «فیلم»، «فیلمنامه»، «نقد، پژوهش و مقالات سینمایی» از حضور ۱۴۰۴ اثر در این بخشها خبر داد.

***

در آذر ماه سری برنامه های «سینما دو» با رویکرد «بررسی سینمای اجتماعی ایران با نگاهی جامعه شناسانه» هر هفته تازههای سینمای ایران را مورد بررسی قرار میدهد. در این برنامه «جواد طوسی» به عنوان منتقد و کارشناس، محمد خزاغی؛ مجری- کارشناس برنامه حضور خواهند داشت.

https://shoma-weekly.ir/9hOB0y